Megadeal Talpa met Chinees mediabedrijf Zhejiang Tangde

  • Media
  • 29 jan 2016 @ 20:51
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Televisie

Talpa is een joint venture aangegaan met het Chinese mediabedrijf Zhejiang Tangde. De overeenkomst, die in Beijing bekend is gemaakt, voorziet in de gezamenlijke ontwikkeling en exploitatie van ruim tweehonderd televisieprogramma’s uit de Talpa-catalogus.

Als onderdeel van de meerjarige overeenkomst heeft Zhejiang Tangde ook de licentierechten gekocht voor de productie en uitzending van het vijfde tot en met het achtste seizoen van ‘The Voice of China’. Het Chinese bedrijf betaalt 60 miljoen US dollar voor ‘The Voice’ en steekt daarnaast nog 50 miljoen in de joint venture die de Talpa formats gaat ontwikkelen voor de lokale markt.

Met deze deal wordt de basis gelegd voor de verdere introductie van Talpa’s televisieformats in Groot-China. De eerste productie die in het kader van de nieuwe overeenkomst in China zal worden uitgezonden, is Talpa’s nieuwste celebrity dansshow ‘Dance Dance Dance’ waarin de allerlaatste technieken, zoals videomapping en augmented reality, worden gebruikt.
 
John De Mol, oprichter van Talpa: 'Ik ben blij deze nieuwe samenwerking met Zhejiang Tangde aan te kunnen kondigen.Ik ben ervan overtuigd dat we een geweldige zakenpartner hebben gevonden met wie we onze activiteiten in Groot-China en daarbuiten kunnen uitbreiden”. "De afgelopen jaren heeft het Chinese televisielandschap een metamorfose ondergaan en China beschikt nu over de capaciteit om grote shows te produceren. We vinden het geweldig om nieuwe ideeën aan te dragen voor de Chinese kijkers, zeker omdat ze massaal naar The Voice of China kijken.'
 
Pim Schmitz, CEO van Talpa Holding: 'Er zijn momenteel 65 lokale versies van The Voice uitgezonden in 180 landen en ik ben er trots op dat de show, die John de Mol en zijn creatieve team in Nederland hebben gemaakt, ook is doorgedrongen tot de harten van de kijkers in China. We zullen zij aan zij met Zhejiang Tangde werken aan de portfolio van Talpa en we kijken ernaar uit om samen The Voice nog groter en nog succesvoller te maken dan de show nu al is.'
 
The Voice was voor het eerst in 2010 in Nederland te zien en wordt ondertussen op elk continent in de wereld uitgezonden. De show heeft meer dan 500 miljoen kijkers, meer dan 55 miljoen Facebookfans en meer dan 10 miljoen Twitter-volgers. The Voice en The Voice Kids hebben bijna 8 miljard YouTube-views en meer dan 12 miljoen abonnees. Andere succesvolle formats van Talpa zijn onder meer: ‘The Voice Kids’, ‘Ik Hou van Holland’, ‘Weet Ik Veel’, ‘Utopia’, en ‘SynDROOM’.
 
Zhejiang TangdeMediabedrijf Zhejiang Tangde is actief als producent van film en drama en in China beursgenoteerd. Dankzij de joint-venture met Talpa komt Zhejiang Tangde nu ook met non-scripted formats op de markt.

www.talpa.tv










Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken