Rob van Vuure mediawatcher bij MarketingTribune
- Media
- 9 feb 2016 @ 10:31
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaJournalistiekPrintDigitaalTrends
- 9 feb 2016 @ 10:31
- Redactie Media
De als ‘bladendokter’ bekend geworden hoofdredacteur en bladenmaker Rob van Vuure is vanaf deze maand 'mediawatcher' in MarketingTribune. Het vakblad heeft hem gevraagd in de nieuwe rubriek Mediawatch opvallende trends en ontwikkelingen in de wereld van on- en offline media te spotten en duiden.
Van Vuure is nog dagelijks bezig met bladen en websites. Hij is actief als columnist bij de Volkskrant, is creative director en interne coach bij ZB Communicatie & Media in Ede en geeft regelmatig workshops voor teams van opdrachtgevers van dit bureau.
Van Vuure is een icoon in de wereld van communicatie en media. Hij is bekend geworden als hoofdredacteur van vele tijdschriften, waaronder Libelle, Margriet, Playboy, Yes, Panorama en Viva. Omdat hij veel kwakkelende tijdschriften met stijgende oplages weer vlot wist te trekken, kreeg hij van zijn collega’s de geuzennaam ‘bladendokter.’
Van Vuure is auteur van twaalf boeken over communiceren en bladen maken met als standaardwerk HetLingeriedenken (nog steeds een must, als e-book verkrijgbaar). Hij ontving twee keer de LOF-prijs voor Tijdschriftjournalistiek en een Mercur d'Or.
Hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer van MarketingTribune, die bij Sanoma samenwerkte met van Vuure, is vereerd en blij met zijn komst: ‘Rob is een man met een scherp oog voor media: nieuw en oud, papier en online. Hij geeft nuchtere analyses in een wereld van praatjesmakers en opgewonden standjes. Zijn columns zijn altijd goed geschreven, soms geestig, altijd to the point en met een scherp oog voor opgeblazen ego's. Goed communiceren lijkt zo makkelijk, als je Van Vuure leest, maar al te vaak hoor je jezelf zeggen: dat ik dat niet gezien heb.’
MarketingTribune is hét vakblad over merken en mensen en verschijnt 22 keer per jaar. Dagelijks stuurt MarketingTribune een nieuwsbrief met relevante informatie voor elke marcom-professional.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

