Disney Channel innoveert met lokale tv-producties
- Media
- 17 apr 2016 @ 10:26
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- TelevisieTelevisieproductie
- 17 apr 2016 @ 10:26
- Redactie MarketingTribune
Disney Channel is steeds meer actief op de Nederlands productie markt. Na het succes van eerdere lokale producties, zoals Disney Jonge Garde, produceert Disney Channel dit seizoen twee tv-series. Op 28 mei van dit jaar lanceert de serie Just Like Me!, een serie over vijf vlog talenten die met elkaar vol creativiteit en enthousiasme werken aan nieuwe online verhalen en video’s.
Ook lanceert dit jaar, na het overweldigende eerste seizoen, een tweede reeks van de hitserie Disney Jonge Garde, een serie over een kookschool waar jongeren zich ontwikkelen tot professionele koks.
Gustavo Branger, Vice President van Disney Channel Benelux: “Een van de belangrijkste strategieën voor Disney Channel is het investeren in locale content ter aanvulling van series en programma’s die in Verenigde Staten en Europese landen geproduceerd wordt. We hopen met deze locale series aan te sluiten op het dagelijks leven van onze kijkers. Na Goalmouth en het succes van het eerste seizoen van Disney Jonge Garde, kunnen we niet wachten in mei de nieuwe serie Just Like Me! te lanceren. We sluiten met deze serie nog beter aan op wat onze kijker wil en van ons verwach. Met een goede samenwerking tussen Disney Channel en Tuvalu Media als productiemaatschappij hopen we wederom de kijkers te kunnen aanspreken en op te laten gaan in de avonturen van deze vijf creators in Just Like Me en jonge koks in Disney Jonge Garde, seizoen 2.”
OVER JUST LIKE ME!
De serie vertelt het verhaal van vijf tieners die samen hun krachten bundelen om succesvolle video creators te worden. Elk van hen heeft een ander talent, het ontwikkelen en omarmen hiervan is waar het in Just Like Me! om draait. Elk weekend komen ze samen in de Shake, een coole juicebar op een boot, om samen te vloggen en video’s te maken. Samen ontdekken ze ook hun creatieve talenten, maar leren ze ook omgaan met de ups en downs van internetroem, het krijgen van nieuwe subscribers en staan ze elkaar bij in het alledaagse tienerleven. Just Like Me! is een scripted reality serie boordevol muziek, humor, vriendschap en plezier.
Hoofdrollen zijn onder andere gespeeld door zangeres Femke Meines en zangeres Shalisa van der Laan, beiden bekend geworden door hun deelname aan het Junior Songfestival. Just Like Me is vanaf 28 mei te zien op Disney Channel in Nederland.
OVER DISNEY CHANNEL NEDERLAND
Disney Channel is onderdeel van The Walt Disney Company en is uitgegroeid tot één van de grootste kindertelevisiezenders van de wereld. In 169 landen en in 34 talen bereikt de populaire zender ruim 230 miljoen kinderen met een mix van animatieseries, komedies en films. Disney Channel is te ontvangen via Caiway (kanaal 53), CanalDigitaal (kanaal 66), KPN (kanaal 19) en Ziggo (kanaal 27). Vanaf 14 april is Disney Channel Nederland ook te zien bij Vodafone (kanaal 16).
OVER TUVALU MEDIA
Tuvalu Media is één van de vijf grootste film- en televisieproducenten van Nederland en bekend van programma’s als Ali B. Op Volle Toeren, Maestro, Freeks Wilde Wereld en DNA Onbekend. Tuvalu is daarnaast actief op online video en YouTube in het bijzonder met eigen kanalen zoals PaardenpraatTV en Vol Gas met Joey.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Telegraaf vernieuwt grondig app en... 04-06-2025
- [onderzoek] Digitale vermoeidheid... 03-06-2025
- Boudewijn de Groot wint Lennaert... 01-06-2025
- GroupM omgedoopt in WPP Media30-05-2025
- TV Masters viert jubileum met nieuwe... 26-05-2025
- Tempo-Team en Jean Mineur vallen op... 26-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management