RAB Awards 2016: SNS is beste radio-adverteerder

RAB Awards 2016: SNS is beste radio-adverteerder
  • Media
  • 28 jun 2016 @ 17:50
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieReclameAwardsRadio

Bij de RAB Radio Advertising Awards is SNS op 28 juni uitgeroepen tot radioadverteerder van het jaar. Bij de uitreiking in de A'dam Toren werd de bank ook bekroond vanwege de branded content. De vakjury koos de radiocommercial van Holland Casino als beste. TBWA\Neboko mag zichzelf een jaar lang het beste radioreclamebureau noemen.

SNS (ondersteund door FHV BBBO en Vizeum) gebruikt volgens de RAB-jury alle aspecten van radio en kiest bewust voor radio, de ene keer als primair medium en de andere keer ondersteunend in campagnes. Branded content-cases worden met meerdere zenders opgezet. SNS maakt creatief gebruik van het medium en is herkenbaar en onderscheidend binnen de sector.

De aparte prijs voor beste branded content werd dit jaar voor het eerst uitgereikt, eveneens aan SNS. In deze non-spot categorie is beoordeeld of radiozender en adverteerder elkaar op merkwaarden goed versterken en of het gesponsorde programma-onderdeel op een natuurlijke wijze is geïntegreerd. Dat kwam het beste tot uiting bij de SNS-actie ’Evers, dat had je wel eens eerder mogen vertellen!’

'De multimediale branded content-promotie was een logische doorvertaling van de ‘SNS Hypotheek Looptijdservice’-campagne, waarin de bank de consument vertelt wanneer de hypotheekrente omlaag kan', aldus de jury. 'Briljant in zijn eenvoud en goed ingevuld op radio, maar ook met goede ondersteuning en interactie via andere media.'

Holland Casino interactiefst

De vakjury creatie heeft gelet op de criteria radiocreativiteit, uniciteit, effectiviteit en beleving van de luisteraar. Na stevige discussie won Holland Casino de prijs voor de beste radiocommercial. De winnende radiospot 'Man-vrouw' is ontwikkeld door TBWA\Neboko en The Ambassadors, met Mindshare als mediabureau. De jury: 'Deze interactieve radiocommercial is een sterk radioconcept dat de luisteraar direct betrekt. Vanuit de campagne "Het zit in je" is dit een goede doorvertaling naar radio.'

Radiospecialist van het jaar is Arthur Terpstra, radioplanner van Magna Global. Verder was er voor het eerst ook een prijs voor het beste radioreclamebureau van het jaar. Volgens de jury was de winnaar onmiskenbaar TBWA\Neboko, met maar liefst drie nominaties bij de vakjury én drie nominaties bij de publiekprijs.

De RAB Awards zijn een initiatief van het Radio Advies Bureau, de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. Alle winnaars staan op www.rab.fm.

Voor de publieksprijs kon tot de dag van de uitzending online gestemd worden. Die award ging uiteindelijk naar Vodafone. De commercial 'Goede voornemens' komt uit de koker van Achtung, Soundcircus en MEC. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken