VodafoneZiggo-experiment De Tweede Kelder dingt mee naar Europese communicatieprijs
- Media
- 9 aug 2017 @ 10:25
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaContentPolitiekVideoOnline
- 9 aug 2017 @ 10:25
- Redactie Media
Het VodafoneZiggo-project De Tweede Kelder is genomineerd voor een Digital Communication Award. Uit meer dan 750 inzendingen vanuit heel Europa zijn de beste campagnes en projecten geselecteerd op het gebied van digitale communicatie. Met De Tweede Kelder gaf VodafoneZiggo studenten en net afgestudeerden de mogelijkheid om een dagelijks televisieprogramma te maken, gericht op de landelijke verkiezingen.
De Tweede Kelder werd volledig gemaakt door en voor jongeren en de studio was (letterlijk) gevestigd in de kelders van het Binnenhof. In twee maanden tijd leerden studenten en net afgestudeerden van A tot Z wat erbij komt kijken om een journalistiek programma te maken. De Tweede Kelder werd geïnitieerd en begeleid door Gradus Vos en Tamara Evers van VodafoneZiggo, in samenwerking met Omroep West, Nieuwspoort en de Dutch Filmers Academy.
Van 1 februari tot en met 16 maart zijn 34 afleveringen uitgezonden op het Ziggo-kanaal, met in totaal 192 verschillende items. Gemiddeld bereikte elke uitzending 100.000 kijkers (inclusief herhalingen). Afleveringen van De Tweede Kelder zijn via YouTube terug te kijken.
Meer Nederlandse nominaties
Onder de genomineerden voor de Digital Communication Award zijn meer Nederlandse initiatieven. Naast het Vodafone-project ‘Reduce CO2 with ICT’ (samen met PR-bureau Glasnost) zijn onder andere ABN Amro (Through the eyes of the ball kids), Interpolis (Everyone in the Netherlands in #AutoModus) en de NS (met #nsfavourites) genomineerd. De uitreiking vindt plaats op 29 september 2017 in Berlijn.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- prijs
- studenten
- communicatie
- De Tweede Kelder
- VodafoneZiggo
- Europa
- digitaal
- video
- experiment
- politiek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Neople lanceert AI-platform voor echte samenwerking
- Waslijnactie BOAS kaart modeverspilling aan
- NMO Online breidt fors uit met titels
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij Nationaal Media Onderzoek
- [column] TikTok in mei: álle trends, tools & insights die je...
- Amsterdamser wordt het niet bij Het Parool
Laatste Nieuws
- Amsterdamser wordt het niet bij Het... 12-05-2025
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management