VodafoneZiggo-experiment De Tweede Kelder dingt mee naar Europese communicatieprijs
- Media
- 9 aug 2017 @ 10:25
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaContentPolitiekVideoOnline
- 9 aug 2017 @ 10:25
- Redactie Media
Het VodafoneZiggo-project De Tweede Kelder is genomineerd voor een Digital Communication Award. Uit meer dan 750 inzendingen vanuit heel Europa zijn de beste campagnes en projecten geselecteerd op het gebied van digitale communicatie. Met De Tweede Kelder gaf VodafoneZiggo studenten en net afgestudeerden de mogelijkheid om een dagelijks televisieprogramma te maken, gericht op de landelijke verkiezingen.
De Tweede Kelder werd volledig gemaakt door en voor jongeren en de studio was (letterlijk) gevestigd in de kelders van het Binnenhof. In twee maanden tijd leerden studenten en net afgestudeerden van A tot Z wat erbij komt kijken om een journalistiek programma te maken. De Tweede Kelder werd geïnitieerd en begeleid door Gradus Vos en Tamara Evers van VodafoneZiggo, in samenwerking met Omroep West, Nieuwspoort en de Dutch Filmers Academy.
Van 1 februari tot en met 16 maart zijn 34 afleveringen uitgezonden op het Ziggo-kanaal, met in totaal 192 verschillende items. Gemiddeld bereikte elke uitzending 100.000 kijkers (inclusief herhalingen). Afleveringen van De Tweede Kelder zijn via YouTube terug te kijken.
Meer Nederlandse nominaties
Onder de genomineerden voor de Digital Communication Award zijn meer Nederlandse initiatieven. Naast het Vodafone-project ‘Reduce CO2 with ICT’ (samen met PR-bureau Glasnost) zijn onder andere ABN Amro (Through the eyes of the ball kids), Interpolis (Everyone in the Netherlands in #AutoModus) en de NS (met #nsfavourites) genomineerd. De uitreiking vindt plaats op 29 september 2017 in Berlijn.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- VodafoneZiggo
- communicatie
- digitaal
- studenten
- politiek
- experiment
- Europa
- prijs
- De Tweede Kelder
- video
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

