Schoolmagazine Pauze keert begin 2025 terug

- Media
- 28 okt 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DoelgroepMedia
- 28 okt 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Young Media Studios lanceert Pauze, het iconische jongerenmagazine uit de jaren '80 en '90, opnieuw als interactief digitaal platform.
In samenwerking met stichting Young Impact, die jongeren wil aanmoedigen om een positieve impact op de wereld te maken, biedt Pauze jongeren van 13 tot 18 jaar een plek 'waar hun stem wordt gehoord en waar ze actuele thema’s en persoonlijke verhalen kunnen ontdekken.'
Met een vernieuwde focus op maatschappelijke onderwerpen, persoonlijke ontwikkeling en herkenbare verhalen, onder leiding van verschillende gasthoofdredacteuren, sluit Pauze aan bij de leefwereld van jongeren en moedigt het hen aan om zichzelf en elkaar beter te leren kennen. In de hoogtijdagen van Pauze speelde het magazine een belangrijke rol in de Nederlandse jongerencultuur. Die rol wil Young Media nu digitaal voortzetten.
Uitbreiding van Young Media’s digitale portfolio
De herlancering van Pauze markeert een belangrijke stap in de ambitie van Young Media om een leidende rol in het Nederlandse medialandschap te veroveren. Sinds de oprichting in 2023 heeft Young Media met succes diverse platforms gelanceerd via Young Media Studios, waaronder VGVisie, PostOnline en PUPmag. Onder leiding van een team van drie vrouwen zet Young Media zich naar eigen zeggen actief in voor diversiteit in zowel leeftijd als achtergrond, waardoor het medialandschap een breder en inclusiever karakter krijgt.
Met de terugkeer van Pauze speelt Young Media in op de veranderende behoeften van jongeren, door een geliefd merk opnieuw leven in te blazen dat altijd al een stem voor de jeugd was. Patricia van Liemt, managing director Publishing van Young Media, legt uit: 'Voor mijn generatie was Pauze een venster naar de wereld buiten school, vol waardevolle inzichten over liefde, mode en meer. Met deze herlancering willen we niet alleen die rol opnieuw vervullen, maar ook een digitaal platform creëren dat jongeren stimuleert om hun stem te laten horen. We bieden een omgeving waar grenzen worden verkend, nieuwe ideeën ontstaan, en waar jongeren de vrijheid hebben om hun eigen pad te kiezen.'
Pauze gaat begin volgend jaar live en wordt een dynamisch platform, beheerd door diverse gasthoofdredacteuren die de stem van de jongeren vertegenwoordigen, zo meldt het verantwoordelijk team.
(PvWK | Beeld: Team Young Media en Young Impact, foto: Charlotte van der Gaag)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Managing Director Publishing
- PUPmag
- Patricia van Liemt
- platform
- Young Media
- PostOnline
- VGVisie
- Pauze
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
- Nieuwe Dumpert-serie volgt... 16-04-2025
- 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken... 16-04-2025
- NMO breidt luisteronderzoek uit met... 15-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management