Grolsch lanceert 'rustgevend' radiostation
- Media
- 26 apr 2021 @ 08:42
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Radio
- 26 apr 2021 @ 08:42
- Lucas Boon
Grolsch en Talpa Network lanceren 0.0 FM, een tijdelijk digitaal radiostation waarvan de audio is opgenomen in de brouwerij van Grolsch in Enschede.
Op het radiostation zijn 'rustgevende biergeluiden' te horen, zoals het openen en het inschenken van een biertje. De 0.0%-bierflesjes dienen als instrument en de koperen brouwketels uit de brouwerij worden gebruikt als klankschalen.
0.0 FM is deze week te beluisteren in de Radio Veronica-app en via Juke. De begeleidende campagne is ontwikkeld door Het Bureau van Talpa Network. De activatie is het vervolg op de 0.0-commercial die Grolsch eerder deze maand lanceerde.
Ellen Slaa Kamphuis, brand manager van Grolsch, zegt: ‘Misschien is het de tijdsgeest of het gevolg van een wereldwijde pandemie, maar er lijkt vandaag de dag meer behoefte te zijn om eigen geluks- en rustmomenten te creëren. De één doet dat met meditatie, de ander met sporten of luisteren naar een podcast. Het doel is in alle gevallen hetzelfde, een moment waarin je even vertraagt. Of om in Grolsch termen te spreken: momenten waarop je eens niet de volle 100%, maar de volle 0.0% geeft.'
Om de lancering te ondersteunen staat Radio Veronica deze week geheel in het teken van Grolsch 0.0 FM. In elk programma is de ‘0.0 Blaastest’ te horen: een bekend nummer geblazen op een 0.0%-flesje. Luisteraars die het nummer correct raden maken kans op een week in de ‘Grolsch Camper’, een bierpakket en zakgeld.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing