Kampioen is vernieuwd

Kampioen is vernieuwd
  • Media
  • 24 aug 2021 @ 13:52
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Deze week valt er een gerestylede Kampioen op de mat bij alle leden van de ANWB. De vormgeving, het papier, de opmaak en de inhoud zijn allemaal onder de loep genomen.

De vormgeving van de nieuwe Kampioen - oplage 3.7 miljoen - is volgens de ANWB ‘eigentijdser en kent een betere verhouding tussen tekst en beeld.’ Het formaat van het blad is iets smaller en het papier is dikker, matter en witter. Hierdoor krijgt het geheel aldus de ANWB een frisser en aantrekkelijker uiterlijk. De standaardomvang is voortaan 92 pagina’s, waarvan 80% redactioneel. Daarin zal uitgebreid worden ingegaan op nieuwe vormen van mobiliteit, de leukste uitjes en de mooiste vakanties.

Nieuw is de mogelijkheid om leden gerichter te voorzien van informatie over ANWB-diensten en -producten, zoals reizen, kamperen en (auto)mobiliteit.

De vernieuwde Kampioen biedt de mogelijkheid om inserts af te stemmen op de doelgroep waarvoor deze relevant zijn.

Het magazine wordt niet meer gedrukt in Duitsland, maar bij drukkerij De Jong in Baarle Nassau. Door de keuze voor deze nieuwe drukker verlaagt de ANWB haar CO2-voetprint. Daarnaast wordt een andere drukmethode gebruikt en verschijnt de Kampioen in 2022 acht keer in plaats van tien keer per jaar, wat de uitstoot verder reduceert.

 

 

             

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken