Marco van Demen CMO bij Pathé Thuis
- Media
- 3 sep 2021 @ 10:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 3 sep 2021 @ 10:54
- Sjaak Hoogkamer
Streamingplatform Pathé Thuis heeft Marco van Demen aangesteld als Chief Marketing Officer (CMO). Het bedrijf heeft deze nieuwe functie gecreëerd om de positie van Pathé Thuis als marktleider in de verhuur van online films in Nederland verder te versterken.
Van Demen neemt volgens de bioscoopketen jaren aan ervaring mee op het gebied van marketing en media. De afgelopen jaren was hij werkzaam als Head of Marketing Entertainment Channels bij The Walt Disney Company voor een portfolio bestaande uit Disney+, FOX, 24Kitchen en National Geographic. Met het FOX-team won hij meerdere Promax Awards, waaronder die voor ‘Best Integrated Marketing Campaign’. Daarvoor werkte hij jarenlang als Brand Manager bij SBS Broadcasting voor SBS6, Net5 en Veronica, en was hij ruim zes jaar marketeer bij Radio 538.
‘Wij zijn trots dat wij Marco aan boord hebben kunnen krijgen om onze positie van grootste thuisbioscoop van Nederland verder te versterken in de sterk groeiende streamingmarkt, ‘zegt Thomas van de Weerd, CEO en oprichter van Pathé Thuis. De dienst verhuurde in 2020 meer dan 10 miljoen films en werd door meer dan 1 miljoen huishoudens gebruikt.
Van Demen: ‘Ik kijk er naar uit om met het gedreven team en in samenwerking met onze waardevolle partners de positie van Pathé Thuis de komende jaren verder te versterken.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing