AvroTros zet cultuur centraal in herpositionering

  • Media
  • 7 mrt 2023 @ 07:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In 2023 viert AvroTros haar 100-jarig jubileum. De omroep introduceert ook een nieuwe campagne die claimt dat AvroTros de omroep voor cultuur is. Vanaf 6 maart is de campagne ‘Cultuur maakt ons’ te zien op radio, televisie, online, social en outdoor.

Medio 2022 is AvroTros de samenwerking aangegaan met Indie Amsterdam voor een herpositionering van de omroep. Cultuur vormt sinds 2014 een pijler in de programmering van AvroTros. De omroep wil cultuur toegankelijk maken voor iedere Nederlander.

In de nieuwe campagne ‘Cultuur maakt ons’ wil de omroep laten zien dat ieder op z’n eigen manier (en vanuit z’n eigen perspectief) geraakt wordt door cultuur terwijl het gezamenlijk wordt beleefd. Het kijken naar hetzelfde vanuit verschillende perspectieven van kunstenaar David Hockney vormt de inspiratiebron voor een onderscheidend en herkenbare vorm voor deze campagne. Fotograaf Robin de Puy heeft uiteenlopende Nederlanders vastgelegd die van de verschillende cultuurvormen genieten.

Later dit jaar staat AvroTros stil bij het 100-jarig bestaan en viert dit met Nederland. Ook dan staat cultuur centraal.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken