Lindsay Mossink nieuwe hoofdredacteur Nu.nl

Lindsay Mossink nieuwe hoofdredacteur Nu.nl
  • Media
  • 8 sep 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaNieuwsmedia

Lindsay Mossink (35) is per direct benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van Nu.nl. Ze was waarnemend hoofdredacteur sinds het vertrek van Gert-Jaap Hoekman naar NOS Sport.

Mossink studeerde journalistiek in Utrecht, deed een minor journalistiek aan Carleton University (Canada) en begon na freelance-werkzaamheden voor AD, Leidsch Dagblad en Het Parool. Zij startte als nieuwsredacteur in 2012 voor Nu.nl. Daar ging de weg al snel omhoog: samensteller voorpagina, chef redactie en, sinds begin dit jaar, adjunct-hoofdredacteur.

Lindsay Mossink: 'Sinds ik het stokje heb overgenomen jeuken mijn handen nog meer dan anders, in positieve zin. Er schuilen inhoudelijk goede journalisten achter onze nieuwsmachine. Die journalisten wil ik het podium geven dat zij verdienen, door de afstand tot onze bezoekers kleiner te maken dan die nu is. Ik heb veel zin om samen met de redactie verder te bouwen aan dit sterke merk.'

Een vierkoppige commissie van redactie en directie koos na selectieprocedure unaniem voor Mossink. 'Lindsay ademt Nu.nl, ze is nog net niet op de redactie geboren', zegt directeur Erik van Gruijthuijsen van DPG Media, eigenaar van Nu.nl. 'De plannen die ze presenteerde in combinatie met haar energie en uitstraling hebben de sollicitatiecommissie overtuigd. Ze was nog maar een half jaar adjunct, maar voorzover er op de redactie nog twijfel was over haar capaciteiten als hoogste baas, heeft Lindsay die de afgelopen maanden volledig weggenomen.'
(PvWK, foto: Nu.nl)

Over DPG Media
'DPG Media is het grootste mediabedrijf van Nederland én de leidende mediagroep in België waar gedreven mediamakers 24/7 werken aan onafhankelijke en vertrouwde media van eigen bodem. We inspireren, informeren en entertainen miljoenen mensen via kranten, magazines, radio, televisie, sites, apps en podcasts. Wij geloven dat vertrouwde en met passie gemaakte media het leven verrijken en bijdragen aan een sterke en verbonden samenleving.'

(bron: DPG)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken