Nieuw e-commerce platform voor 3D-printbedrijven

Nieuw e-commerce platform voor 3D-printbedrijven
  • Online
  • 30 okt 2013 @ 09:34
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceInnovatie

Protocow biedt vanaf 28 oktober een e-commerce platform voor 3D-printbedrijven. Zij kunnen via dat platform op hun eigen website online offertes berekenen en orderafhandeling aanbieden aan hun websitebezoekers. Hiermee zijn ook de kleinere 3D-printbedrijven in staat om via internet geautomatiseerd orders te verwerken, aldus het persbericht.

In de groeiende 3D-printmarkt is het nog steeds kostbaar deze software zelf te laten ontwikkelen. Het commissiemodel van Protocow biedt het voordeel van no cure no pay.
In 2012 is er voor 800 miljoen dollar (bron: Wohlers Report 2013) besteed aan 3D-prints, geprint op professionele printers (>5.000 dollar). Deze markt groeit met 25% per jaar. 80% van de markt wordt geproduceerd door kleinere 3D-printbedrijven waarvan er zich 500 in Europa bevinden. Veel van hen handelen orders op dit moment via e-mail af. Dat is arbeidsintensief en het is drempelverhogend voor de websitebezoeker om via e-mail te bestellen. Door Protocow zijn deze 3D-printbedrijven binnen een half uur in staat om op hun eigen website online orders te genereren. De order ontvangen zij, inclusief betaling via dit zelfde systeem van Protocow.

Over Protocow
Protocow (opgericht door Harold van der Hoeven, John Tillema, Dimer Schaefer en Raymond Muilwijk) biedt online oplossingen voor de 3D-printindustrie. Protocow heeft als veelbelovende start-up een stand gewonnen op de Websummit 2013 in Dublin (30 en 31 oktober). Protocow zal deze gelegenheid gebruiken om hun concept te pitchen bij grote investeerders uit de internetwereld.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken