Adeptiv gelooft heilig in datagedreven marketing

Adeptiv gelooft heilig in datagedreven marketing
  • Online
  • 22 jan 2018 @ 14:53
  • 3860 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Geen tag

Directeur marketing&sales Michiel van Riemsdijk van het ‘datagedreven marketingbureau’ Adeptiv – voortkomend uit Yourzine en Searchresult - wil continuïteit en structurele waardecreatie aan zijn klanten bieden. De sleutel is volgens hem de omnichannel executie van campagnes die het aanbiedt in combinatie met het rapporteren op resultaten.

Wat gaat Adeptiv precies voor nieuws brengen in de markt? Met andere woorden, in welke zin zal Adeptiv zich van andere bureaus onderscheiden?
Adeptiv is een omvangrijk- zo niet het grootste data driven marketing bureau van Nederland. Gevormd vanuit de losse onderdelen Yourzine en Searchresult. Beide ondernemingen hebben opgeteld een kleine 30 jaar ervaring in de markt. De uniciteit schuilt juist in de optelsom van die delen. Het -nieuwe- bureau Adeptiv verbindt de kennisdomeinen op data, technologie, media en creativiteit. Met en namens prachtige opdrachtgevers bedenkt, ontwikkelt en realiseert Adeptiv data gedreven campagnes; full service. Kanaalvrij. Altijd gebaseerd op aanwijsbare toegevoegde waarde. Voor onze opdrachtgever maar ook vanuit de kernfilosofie dat het waarde moet toevoegen voor de consument. Met name de integraliteit van onze dienstverlening is uniek: we ontwikkelen strategie, implementeren de juist technologie, analyseren data, creëren campagnes, zorgen voor een 'omnichannel' executie van die campagnes en we rapporteren op de resultaten. Daarnaast hebben we partnerships met Google, Salesforce, Adobe en Selligent.       

Waarom blijven de labels Yourzine en Searchresult bestaan? Wat is nu het hoofdkantoor? En hoe is de verdeling in functies tussen de kantoren in Utrecht en Den Bosch?
Adeptiv vormt als merk de optelsom van de losse onderdelen. Een integrale propositie van alle kennis en kunde die de losse labels Yourzine en Searchresult herbergen. Voor die opdrachtgevers die daar behoefte aan hebben. Tegelijk zullen we vanuit de domein gespecialiseerde bedrijven Yourzine en Searchresult klanten blijven bedienen die enkel die betreffende deelexpertise van ons verlangen. Voor Yourzine datadriven dialoogmarketing, voor SearchResult als datadriven programmatic marketing bureau. Het hoofdkantoor bevindt zich in Den Bosch. Daarnaast heeft Adeptiv bijkantoren in Utrecht, Amsterdam en in Londen.      

Wat is het verband tussen de naam Adeptiv en ‘enorm gedreven experts’?
Adeptiv is een samentrekking van ´adept´ (`very skilled or proficient at something´) en ´to adapt´ (´conform oneself to new or different conditions´). Enerzijds ontwikkelen we ons als bureau in een marketingwereld die iedere dag verandert en innoveert. Dat vraagt van ons als organisatie een continu vermogen om ons aan te passen, to 'adapt'. Tegelijkertijd delen we met elkaar een zeer duidelijke visie op de toekomst van marketing. En durven we te beweren dat wij de beste mensen bij elkaar brengen ins onze organisatie vanuit de verschillende vakgebieden om die visie in te vullen.   

Wat is de ambitie voor 2018? Zijn er wellicht al nieuwe klanten te noemen die passen binnen deze ambitie?  
Onze ambitie is om in 2018 onze groei over de afgelopen jaren voort te zetten. Maar belangrijker nog; om ons heilige geloof in een datagedreven marketing wereld met nog meer opdrachtgevers in te vullen. Niet omdat dat gaaf is, maar omdat dat de enige route is naar continuïteit en structurele waardecreatie. Zijn wij compleet als organisatie? Zeker niet; we blijven werken aan de dagelijkse innovatie en ontwikkeling van de vakgebieden die ons 'eigen' zijn, maar we zullen ons gaandeweg ook gaan verdiepen en verbreden in ons aanbod. Denk aan domeinen als social, mobile, maar vooral ook datascience en alle verschijningsvormen en toepassingen daarvan zoals IoT, machinelearning, bots, etc. Zeer binnenkort maken we een aantal nieuwe (en grote) opdrachtgevers bekend die kozen voor Adeptiv. Stay tuned zou ik zeggen! ;-)  


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Marketingfacts