Nominaties SponsorRingen categorie Sport
- Sponsoring
- 14 nov 2014 @ 12:01
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportSponsoringSponsorRing
- 14 nov 2014 @ 12:01
- Redactie Sponsoring
Komende donderdag vindt in DeFabrique de uitreiking plaats van de SponsorRingen 2014. Tot die dag, dagelijks een overzicht van kanshebbers op een SponsorRing. In de categorie Sport zijn genomineerd ING, KPN, Rabobank, Van Gils en Volvo.
ING & KNVB
ING probeerde tijdens het WK voetbal antwoord te geven op de vraag die eenieder op de lippen brandt: Wat gaat het worden? Op watgaathetworden.nl kon heel Nederland zijn voorspellingen voor de wedstrijden geven. Dit vormde het hart van de campagne en is uitgegroeid tot de grootste WK-pool van Nederland. De voorspellingen van Nederland werden door ING vervolgens teruggegeven in haar WK-commercial, vlak voor de wedstrijd.
De campagne werd geactiveerd in samenwerking met mediapartners, onder meer 538 en SBS6, via eigen de kantoren, website en social media. De campagne sloot ook goed aan op het elk toernooi terugkerend onderzoek door het ING Ecnomisch Bureau.
KPN & KNSB
KPN wilde zich tijdens het Olympische seizoen zichtbaar en onbetwist neerzetten als ‘Sponsor en fan van heel schaatsend Nederland’. Dat lukte KPN, met een unieke overall geïntegreerde campagne waarin het merk KPN en de business profiteerde.
Kapstok van de campagne was de brede publiekscampagne met Ireen Wüst en het meisje met de groene smartphonehandschoenen. Deze werd zowel op tv, online als in print uitgevoerd.
De campagne werd op verschillende plekken geactiveerd; in de eigen winkels bijvoorbeeld, waar klanten gratis de groene smartphonehandschoenen konden ophalen. Online kwam de campagne terug via onder meer het door KPN en KNSB samen ontwikkelde platform Schaatsen.nl. Klap op de vuurpijl was De Coolste Baan van Nederland. Meer dan 100.000 schaatsfans bezochten het schaatswalhalla in het Olympisch Stadion in Amsterdam.
Rabobank & Rabobank Hockey World Cup
Het grootste sportevenement van het jaar in Nederland was voor Rabobank de climax van 18 jaar betrokkenheid bij de hockeysport. De overtuiging van de bank – ‘samen bereik je meer dan alleen’ ¬– was het uitgangspunt bij de activering van het WK.
Deze boodschap kwam middels storytelling terug in vier lange tv-commercials en online met de hashtag #samenmet, die ook door de Nederlandse hockeyers op het toernooi goed werd opgepakt. Op het toernooi wist Rabobank met hospitality succesvol de lokale banken bij het toernooi te betrekken en introduceerde de bank cashless betalen via MyOrder.
Van Gils & KNVB
De official tailor van de KNVB bleef dicht bij de authenticiteit van het merk; geen pruiken, petten of weinig modieuze shirts. Van Gils bood met zijn WK-collectie het stijlvolle alternatief, dat werd verkocht via enkele Bijenkorf-filialen en de eigen brandstores.
Een campagne werd gevoerd met Kevin Richardson, die sinds jaar en dag werkt met wilde leeuwen. In een Van Gils-pak voetbalt hij zelfs met ze. Van Gils werd daardoor ook supporter van wilde leeuwen, wat verder werd ingevuld door 50 euro per KNVB-pak te doneren aan de Kevin Richardson Wildlife Sanctuary, dat opkomt voor het welzijn van wilde leeuwen.
Volvo & KNHB
Volvo heeft de sponsoring van de hockeybond heel concreet gemaakt door op regionaal niveau Volvo-dealers aan honderd lokale hockeyverenigingen te koppelen en de dealer de middelen te geven om deze sponsoring een-op-een te activeren.
Dit deed Volvo door een bonus van 1000 euro uit te keren aan elke hockeyvereniging waarvan een lid (of de ouders van een jeugdlid) een nieuwe Volvo koopt of least bij de Volvo-clubdealer. Mede door deze actie groeide het aandeel Volvo-auto’s onder de leden van de honderd hockeyverenigingen tot ver boven het landelijk gemiddelde.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing