Wereldwijde herpositionering Disaronno door 72andSunny Amsterdam

- Bureaus
- 11 jul 2025 @ 14:33
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 jul 2025 @ 14:33
- Kel Koenen
72andSunny Amsterdam is na een internationale bureaupitch geselecteerd als wereldwijd lead agency voor liqueurmerk Disaronno. De creatieve samenwerking markeert een nieuw hoofdstuk voor het iconische Italiaanse liqueurmerk, dat zich met een nieuwe merkpositionering en campagne wil richten op een jongere generatie consumenten.
‘We zijn verheugd over deze samenwerking', zegt Luca Picotti, CMO van moederbedrijf Illva Saronno. ‘De strategische visie en creatieve gevoeligheid van 72andSunny vangen perfect de geest van Disaronno. We willen blijven evolueren en relevant zijn, zeker voor een generatie die op zoek is naar authenticiteit, stijl en betekenis.’
De campagne wordt in 2026 gelanceerd en moet het wereldwijde momentum van het merk verder versterken. Disaronno, dat sinds 1525 bestaat en wereldwijd in 160 landen verkrijgbaar is, wil met de nieuwe merkplatform ‘La Dolce Vita’ herdefiniëren op een manier die aansluit bij de waarden en levensstijl van nu.
ECD Simone Moessinger van 72andSunny voegt toe: ‘Het is een eer om te mogen werken aan een merk met zo’n rijke geschiedenis. Disaronno viert al eeuwen de zoete momenten van het leven. Wij gaan die traditie vertalen naar een moderne, mondiale merkbeleving die resoneert met een nieuwe generatie.’
Ook Armando Potter, Head of Strategy, onderstreept de ambitie: ‘De zoete kant van het leven is niet verdwenen – maar jongere generaties willen die wel op hún voorwaarden beleven. Disaronno heeft de unieke smaak en persoonlijkheid om precies dat te leveren.’
De pitchwinst volgt op eerdere internationale samenwerkingen van 72andSunny Amsterdam met onder andere TikTok, e.l.f. Cosmetics en Zurich Insurance.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers