Jumbo vervangt Lotto, tekent voor vijf jaar
- Sponsoring
- 1 mrt 2018 @ 15:19
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - MerkenSportSportmarketingSponsoring
- 1 mrt 2018 @ 15:19
- Redactie Sponsoring
Lotto mag dan stoppen als sponsor van de LottoNL-Jumbo-ploegen, maar Jumbo heeft juist verlengd. En flink ook: de supermarktketen blijft voor minimaal vijf jaar hoofdsponsor van de schaats- en wielerploeg.
Team Oranje, de overkoepelende entiteit van de schaats- en wielerploeg Team LottoNL-Jumbo, heeft zich vanaf 1 januari 2019 voor minimaal vijf jaar verzekerd van Jumbo Supermarkten als nieuwe hoofdsponsor. Namens het Brabantse familiebedrijf hebben CCO Colette Cloosterman-Van Eerd en CFO Ton van Veen daartoe een overeenkomst gesloten met de directeuren Jac Orie en Richard Plugge.
Jumbo neemt de positie over van Lotto, dat woensdagavond naar buiten bracht dat het na vier jaar hoofdsponsorschap op 31 december 2018 zal afzwaaien.
'We zijn er heel trots op dat we ons voor de komende jaren kunnen verbinden aan Team Oranje en daarmee aan de Nederlandse topsport', zegt Colette Cloosterman-Van Eerd namens Jumbo. 'Jumbo omarmt de schaats- en wielerploeg al jaren en wil sportieve talenten de kans bieden om te excelleren. Tegelijkertijd biedt de samenwerking de mogelijkheid om miljoenen klanten te inspireren om gezonder te leven. Door de krachten binnen de twee teams én ons bedrijf te bundelen, kunnen we onze expertise op het gebied van gezonde voeding actief uitdragen en onze klanten samen aansporen om meer te bewegen.'
Succesvol seizoen
De wielerploeg kende in 2017 een mooi seizoen, met als uitschieter het winnen van twee Touretappes. Cloosterman-Van Eerd: 'Die trend lijkt zich voort te zetten, aangezien de ploeg in het prille seizoen al op vijf zeges staat. De schaatsploeg kende vorig seizoen de meest succesvolle WK afstanden ooit met zes wereldtitels en veroverde tijdens de afgelopen Olympische Spelen maar liefst vier keer goud.'
Jumbo begon vier jaar geleden als sponsor en zeker sinds het afgelopen jaar ziet de retailer op vele vlakken een opwaartse lijn. 'We hebben veel vertrouwen in beide ploegen. Net zoals bij Jumbo zit het willen winnen en de beste willen zijn in het DNA.'
Verdere professionalisering
Jumbo was al enige tijd in gesprek met Team Oranje om een nog prominentere rol te vervullen. Daarbij is ook gesproken over een nieuwe, verbeterde opzet van de unieke combiploeg. Uiteraard zullen de sportteams zich ook in de toekomst laten omringen door de beste sportbegeleiders. De komende periode worden er nog verdere stappen gezet om er één ecosysteem van te maken. Dat was voor Jumbo één van de redenen om zich voor langere tijd aan Team Oranje te binden.
'Het is in elk geval prettig dat we volle kracht vooruit kunnen', reageert Orie, directeur van de schaatsers. 'Ik waardeer het enorm dat Jumbo momenteel zijn nek uitsteekt, waardoor wij als schaatsploeg op onze olympische successen kunnen voortborduren.'
Plugge kijkt uit naar de komende jaren: 'Het is fantastisch dat Jumbo haar schouders onder de ploeg zet en met ons iets moois creëert. Wij willen presteren met atleten die we zelf hebben opgeleid en die zich bij ons hebben ontwikkeld. Jumbo biedt ons de ruimte om verder te bouwen op onze solide basis met een langetermijnvisie en om talenten langer aan ons te binden.'
Tegenover Studio Sport spreekt Plugge over een 'on-Nederlandse megadeal'.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing