'Even schakelen' met nieuwe campagne van Sunny Cars

- Bureaus
- 21 jul 2025 @ 11:38
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 jul 2025 @ 11:38
- Tamara de Vos
Na de introductie in 2024 keren Sunny & Car, de pratende spiegelhangers van Sunny Cars, terug in een nieuwe merkcampagne. De campagne, ontwikkeld door bureau Lemon Scented Tea, richt zich op de verbazing die het zorgeloze autohuurproces oproept bij medereizigers van de huurder.
In deze campagne draait het om twee sleutelmomenten in de autohuurervaring: het ophalen en terugbrengen van de huurauto. Volgens Frans van Lavieren, brand en campagne marketeer bij Sunny Cars, zijn dit ‘de momenten waar autohuurders het meeste stress ervaren; gedoe aan de balie over extra verzekeringen en stress over krasjes bij het inleveren. Niet bij Sunny Cars, daar is alles inbegrepen en vooraf geregeld. En dat is voor iedereen even schakelen.’
Nieuwe rol voor Sunny & Car
In tegenstelling tot vorig jaar hebben Sunny & Car nu een prominente rol. De pratende spiegelhangers geven op hun eigen toon commentaar tijdens de scènes, waarin medereizigers verbaasd reageren op het gemak van all-in autohuur. Creatief directeur Jan Bosch van Lemon Scented Tea zegt hierover: ‘Op hun typische manier, met eigen tone of voice, praten ze subtiel de klantbeloftes aan elkaar. Niet gek, voor spiegelhangers.’
Inzet media
De ‘Even schakelen’-campagne bestaat uit online video’s, radio-uitingen, OOH-materiaal, podcasts en branded content. Een voorbeeldvideo toont een gezin dat zonder zorgen een huurauto ophaalt in Spanje, waarbij de vader met kennis van zaken het verkoopgesprek voert – tot verbazing van zijn partner.
Het ophalen van de huurauto
Het terugbrengen van de huurauto
Credits
Bureau: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk bij klant: Frans van Lavieren, Suzanne Al
Regisseur: Geert Jansen
Productie: Artbox Amsterdam, Fonktown Valencia
Design & Direction: A Good Beer
DOP: Jeroen Simons
VO & Sound: Soundcircus
Grading: Bart Voorsluis
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dept wordt Europees social lead agency voor De Vegetarische...
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Kruidvat laat zien: duurzaam leven is makkelijk
- 'Ons team mag locatie- en tijdonafhankelijk werken, zolang je...
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom niet’-campagne
- Wereldwijde herpositionering Disaronno door 72andSunny Amsterdam
Laatste Nieuws
- Even schakelen met nieuwe campagne... 21-07-2025
- Selmore wint... 21-07-2025
- 'Als onze fashion police er niet is... 21-07-2025
- Kruidvat laat zien: duurzaam leven... 18-07-2025
- Dept wordt Europees social lead... 17-07-2025
- Hankook doorbreekt clichés met... 16-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers