UMCG heeft nieuwe merkidentiteit van de hand van bureau Pink

UMCG heeft nieuwe merkidentiteit van de hand van bureau Pink
  • Design
  • 21 jul 2025 @ 12:06
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Logo

Er is gekozen voor ‘een tijdloos ontwerp dat zich makkelijk aanpast en dat geschikt is voor alle doelgroepen en inzetbaar op elk kanaal. Van ziekenhuisgang tot Instagram-feed, van diverse afdelingen tot patiëntcommunicatie. Het nieuwe logo biedt ruimte voor de vele sublogo’s, zonder dat de eenheid verloren gaat.’

Elsbeth Wesselink, Business Director Pink: ‘Wat ons betreft is dit een schoolvoorbeeld van cocreatie. Deze visuele merkidentiteit laat precies zien hoe onze modulaire denkwijze werkt: samen met een opdrachtgever met visie designs ontwikkelen die niet alleen nú aansluiten bij de doelgroep, maar ook ruimte bieden om de propositie verder te laten groeien! Dit is samen met het UMCG fantastisch gelukt: een enorm fijne, effectieve samenwerking!’ Het resultaat is een huisstijl gebouwd op eenvoud, een krachtige kleurenwaaier, een strak grid en als ankerpunt de driedubbele punt. Wesselink: ‘Geen symbool dat alles wil uitleggen, maar een visueel startpunt dat uitnodigt om verder te kijken.’

‘Het resultaat voelt als ons’
Merkstrateeg UMCG Ron van Duuren vult aan: ‘We kwamen bij Pink met een concept en een heldere richting, maar juist de uitdaging en verfijning die Pink aanbracht, hebben ervoor gezorgd dat het ontwerp écht ging leven. Het resultaat voelt als ons en geeft ruimte om door te groeien.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken