Selmore wint Tikkie-campagnewedstrijd met Klene Dropjacht

Selmore wint Tikkie-campagnewedstrijd met Klene Dropjacht
  • Bureaus
  • 21 jul 2025 @ 08:30
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Selmore heeft de eerste editie van de Tikkie 100K-campagnewedstrijd gewonnen met een origineel spelconcept voor Klene. De winst levert het bureau €100.000 aan mediawaarde in de Tikkie-app op.

In de winnende campagne, de Klene Dropjacht, gaan Tikkie-gebruikers op zoek naar ‘zakkenrollers’ die dropjes hebben verstopt in de app. Via speelse hints worden deelnemers naar verborgen Klene-dropjes geleid. 'Het concept is creatief, maakt slim gebruik van onze app-mogelijkheden en sluit naadloos aan bij onze merkwaarde: fun', aldus jurylid Moreno Kensmil, Head of Marketing bij Tikkie.

Negentien bureaus deden mee aan de wedstrijd. Vijf daarvan mochten hun idee pitchen voor een driekoppige jury. Selmore overtuigde met een link tussen Klenes ‘geldlijn’ – met onder meer Muntdrop en Pinpassen – en Tikkie’s betaalfunctie. 'Toen Klene ons op deze wedstrijd wees, zagen we meteen kansen', vertelt Niels Westra van Selmore. 'De Tikkie-app en het Klene-universum vullen elkaar perfect aan.'

De campagne wordt later dit jaar uitgerold.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken