KPN en Hennes partners edivisie

KPN en Hennes partners edivisie
  • Sponsoring
  • 17 nov 2020 @ 10:19
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • eSports

KPN, de hoofdsponsor van de Eredivisie, verbindt zich vanaf dit seizoen als Official Partner aan de edivisie, evenals kledingmerk H&M.

Voor KPN wordt het partnership herstart. Het bedrijf was in de seizoenen 2017-2018 en 2018-2019 ook al Official Partner van de edivisie. KPN verbindt zich voor twee jaar aan de officiële EA SPORTS FIFA 21-competitie van de Eredivisie en DreamHack Sports Games, met een optie voor een derde jaar en zal onder andere zichtbaar zijn in de gameplay en op de social posts van de edivisie.

KPN en H&M zien brood in sponsoring edivisie

De link tussen KPN en de edivisie is snel gelegd. KPN is hoofdsponsor van de Eredivisie en richt zich met het Official Partnership met de edivisie nu nog meer op een jongere doelgroep; glasvezel is onder gamers immers ongekend populair, aldus KPN.

In nauwe samenwerking met de edivisie produceert KPN de komende jaren meerdere content formats voor de edivisie community en gaming-liefhebbers daarbuiten. Met edivisiespelers in de hoofdrol worden wekelijks KPN branded items op het edivisie Instagram account getoond en aanvullend biedt KPN campagnematige videoformats van hoge kwaliteit.

De sponsoring van de edivisie is een mooie aanvulling op onze voetbalpartnerships waarmee we ook een groot deel van de gamende jongeren bereiken

Mark Versteegen, bij KPN verantwoordelijk voor sponsoring: ‘Als sponsor van de Eredivisie en de KNVB is KPN al jaren intensief betrokken bij het Nederlandse voetbal. Wij steunen de sport in de volle breedte, van de Eredivisie, Oranje en het succesvolle dameselftal tot en met de lokale amateurverenigingen. De sponsoring van de edivisie is een mooie aanvulling op onze voetbalpartnerships waarmee we ook een groot deel van de gamende jongeren bereiken.’

H&M is gedurende de gehele competitie op verschillende momenten en manieren zichtbaar, en produceert H&M een hoogwaardig video format voor de edivisie community. H&M is in de edivisie – die op 17 november start – zichtbaar tijdens en na de gameplays en gedurende de interviews. Daarnaast wordt in samenwerking met de edivisiespelers branded content geproduceerd waarin spelers hun tips & tricks onthullen die hen zowel in hun vrije tijd als tijdens het spelen succesvol maken. Deze relevante, informatieve interviewserie wordt later in het seizoen gelanceerd, wanneer de spanning in de competitie verder is opgelopen.

Een goede outfit kan hier absoluut aan bijdragen. De edivisie en H&M zijn mede om deze reden een mooie match.

‘Wanneer je je goed voelt, dan presteer je beter. Een goede outfit kan hier absoluut aan bijdragen. De edivisie en H&M zijn mede om deze reden een mooie match. Het enorme bereik van de digitale voetbalcompetitie maakt de edivisie voor ons een uitstekende partner om een relevante groep aan te spreken. Wij kijken er enorm naar uit om samen met edivisie aansprekende content te maken waarmee we jongeren kunnen inspireren,’ aldus Laura Muscas, Hoofd marketing en communicatie bij H&M Nederland. De 360°-benadering van het partnership – waarbij de winkels, hm.com en het H&M Membership ingezet worden – zorgt ervoor dat consumenten waar, wanneer en hoe dan ook geïnspireerd kunnen worden door deze samenwerking.

 

              

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken