Peroni Nastro Azzurro 0.0% lanceert samenwerking met Ferrari
- Sponsoring
- 30 jan 2024 @ 14:17
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 jan 2024 @ 14:17
- Michiel van Zaane
Peroni Nastro Azzurro 0.0%, het Italiaanse biermerk van Asahi Europe & International, heeft een wereldwijde, meerjarige samenwerking met Ferrari aangekondigd.
Ter ere van de samenwerking onthult het biermerk een gelimiteerde oplage van Tifosi Nastro Azzurro 0.0%; een liefdesbrief aan de Scuderia Ferrari fans, de Tifosi. Vanwege het eerste jaar van de samenwerking zijn er 2.024 flessen Tifosi Nastro Azzurro 0.0% geproduceerd, waarbij elke fles individueel genummerd is. De bijzondere 0.0% flessen zijn verkrijgbaar in Italië, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, de Verenigde Staten, Canada, Singapore, Roemenië en Australië en dus niet in Nederland.
Paolo Lanzarotti, Chief Executive Officer bij Asahi Europe & International zei: ‘We zijn ongelooflijk trots om vandaag onze nieuwe wereldwijde samenwerking met Ferrari te lanceren. Door middel van dit partnerschap zijn we van plan om elk moment nog mooier te maken voor de fans die deze sport zo speciaal maken en die de passie en flair belichamen die zo essentieel zijn voor zowel Peroni Nastro Azzurro 0.0% als Ferrari. Met de lancering van onze limited edition Tifosi Nastro Azzurro 0.0% flessen, beginnen we deze samenwerking precies zoals we van plan zijn door te gaan - een viering van en samenwerking met de fans.’
Frédéric Vasseur, Team Principal bij Scuderia Ferrari zei: ‘We zijn zeer verheugd om de samenwerking tussen Scuderia Ferrari en Peroni Nastro Azzurro 0.0% aan te kondigen. Het feit dat beide merken zichtbaar zijn in de top van de autosport draagt bij aan een sterke zichtbaarheid van Italië op het wereldtoneel. Onze twee grote bedrijven hebben veel waarden gemeen, zoals oog voor detail en stijl, maar ook het vermogen om traditie en innovatie te combineren op onze respectievelijke gebieden. Ik kijk uit naar onze samenwerking met Peroni Nastro Azzurro 0.0%, die voor beide partijen een groot succes zal blijken te zijn.’
Tijdens de samenwerking zal Peroni Nastro Azzurro 0.0% zichtbaar zijn, inclusief branding op de auto's en de uniformen van de coureurs van Scuderia Ferrari. Het Italiaanse biermerk zal ook samenwerken met Scuderia Ferrari om op maat gemaakte sociale media content te creëren. De korte film The Brake In toont Scuderia Ferrari-coureurs Charles Leclerc en Carlos Sainz die de Birra Peroni-brouwerij binnengaan onder leiding van niemand minder dan teambaas Fred Vasseur.
Peroni Nastro Azzurro 0.0% werkt ook samen met de Ferrari Challenge Trofeo Pirelli series. Het biermerk 0.0% zal zichtbaar zijn op Ferrari Challenge Trofeo Pirelli evenementen via branding touchpoints.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing