Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het zonnetje

Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het zonnetje
  • Algemeen
  • 25 mrt 2024 @ 08:25
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

 Specsavers heeft een nieuwe campagne gelanceerd met aandacht voor de lokale winkeleigenaren in Nederland. Alle 143 winkels worden gerund door lokale ondernemers: opticiens, retailmanagers en audiciens. In deze campagne draait het om de lokale opticien die de harten van klanten verovert.

‘Onze winkels worden niet alleen gerund door lokale ondernemers, zij zijn ook nog eens de eigenaar van de winkel. Dit is een van de succesfactoren van het familiebedrijf Specsavers dat dit jaar 40 jaar bestaat. Dit lokale eigenaarschap zorgt voor unieke betrokkenheid van optiek-, retail- en audicienpartners en vertrouwen bij onze klanten,’ zegt Truusje Wijsman, Head of Marketing Specsavers Nederland.

De marketingcampagne benadrukt de positieve effecten van lokaal eigenaarschap op een lokale gemeenschap. Het verhaal brengt de kijker even van zijn stuk, voordat duidelijk is waar het over gaat. Er schuilt echter ook een serieuze boodschap achter de reclame. ‘Steeds meer mensen zullen een beroep doen op oogzorg, bijvoorbeeld voor een oogmeting of een ooggezondheidsonderzoek. Daarom willen we onze lokale winkeleigenaren in het zonnetje zetten, omdat zij oog hebben voor hun klanten en hun expertise inzetten. Vertrouwen speelt daarbij een belangrijke rol. We willen dat mensen weten dat ze op onze expertise en service kunnen rekenen,’ aldus Truusje. 

De nieuwe campagne is te zien op televisie en de bekende social kanalen. Deze internationale campagne is ontwikkeld door Bertie Rapkin en Jon Morgan van het inhouse creatieve bureau van Specsavers. De campagne tot en met 22 april 2024. De tv-commercial is te bekijken op YouTube.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken