Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het zonnetje

- Algemeen
- 25 mrt 2024 @ 08:25
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 mrt 2024 @ 08:25
- Michiel van Zaane
Specsavers heeft een nieuwe campagne gelanceerd met aandacht voor de lokale winkeleigenaren in Nederland. Alle 143 winkels worden gerund door lokale ondernemers: opticiens, retailmanagers en audiciens. In deze campagne draait het om de lokale opticien die de harten van klanten verovert.
‘Onze winkels worden niet alleen gerund door lokale ondernemers, zij zijn ook nog eens de eigenaar van de winkel. Dit is een van de succesfactoren van het familiebedrijf Specsavers dat dit jaar 40 jaar bestaat. Dit lokale eigenaarschap zorgt voor unieke betrokkenheid van optiek-, retail- en audicienpartners en vertrouwen bij onze klanten,’ zegt Truusje Wijsman, Head of Marketing Specsavers Nederland.
De marketingcampagne benadrukt de positieve effecten van lokaal eigenaarschap op een lokale gemeenschap. Het verhaal brengt de kijker even van zijn stuk, voordat duidelijk is waar het over gaat. Er schuilt echter ook een serieuze boodschap achter de reclame. ‘Steeds meer mensen zullen een beroep doen op oogzorg, bijvoorbeeld voor een oogmeting of een ooggezondheidsonderzoek. Daarom willen we onze lokale winkeleigenaren in het zonnetje zetten, omdat zij oog hebben voor hun klanten en hun expertise inzetten. Vertrouwen speelt daarbij een belangrijke rol. We willen dat mensen weten dat ze op onze expertise en service kunnen rekenen,’ aldus Truusje.
De nieuwe campagne is te zien op televisie en de bekende social kanalen. Deze internationale campagne is ontwikkeld door Bertie Rapkin en Jon Morgan van het inhouse creatieve bureau van Specsavers. De campagne tot en met 22 april 2024. De tv-commercial is te bekijken op YouTube.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

