#IceBucketChallengeB2B: hype bereikt bedrijfsleven

#IceBucketChallengeB2B: hype bereikt bedrijfsleven
  • B2b
  • 21 aug 2014 @ 10:09
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkVirale marketing

De Ice Bucket Challenge heeft nu ook het bedrijfsleven bereikt. Niet meer één persoon, maar een heel team, afdeling of bedrijf moet er aan geloven. Initiatiefnemer Team Nijhuis startte met de Ice Bucket Challenge B2B en daagde 3 zakelijke partners uit om mee te doen. Bedrijven die meedoen, doneren 100 euro aan de Stichting ALS. Wie niet mee doet, doneert 250 euro. Team Nijhuis hoopt hiermee (weer) de aandacht te vestigen op het initiële doel.

Meer aandacht voor het initiële doel
Waarom een B2B Challenge? De werknemers van Team Nijhuis zagen in hun Facebook-tijdlijn steeds meer challenges voorbij komen. Echter zaten hier tussen steeds meer varianten waarin het initiële doel vervaagde en op de achtergrond verdween. Directeur Gerben Lievers: 'Opmerkelijk vinden wij voornamelijk de videoboodschappen waarin vrienden en familie elkaar nomineren om een zogenaamd ‘nat pak’ te halen. Mocht er geen ‘nat pak’ gehaald worden, is de genomineerde een alcoholische versnapering verschuldigd. Enerzijds vinden wij het prachtig en vaak zeer humoristisch dat veel Nederlanders een ‘nat pak’ halen, anderzijds vinden wij als marketing- en communicatiebureau dat het doel achter dit soort acties niet uit het oog verloren mag worden; in dit geval aandacht voor de spierziekte ALS.'

Samen sterker
Team Nijhuis hoopt met de Ice Bucket Challenge B2B meer slagkracht te creëren. Gerben Lievers: 'Als bedrijf heb je over het algemeen veel meer slagkracht dan een individu. Dit komt het doel – awareness creëren voor de vreselijke ziekte ALS - alleen maar ten goede. Daarnaast kunnen we in de zakelijke wereld met elkaar veel meer geld opbrengen.' Bedrijven die genomineerd zijn en meedoen aan de Ice Bucket Challenge gebruiken de hashtag #IceBucketChallengeB2B. Team Nijhuis nomineerde: Robitex, Recognize en MailPlus.

Ice Bucket Challenge Hype
De Ice Bucket Challenge groeide deze zomer uit tot een enorme hype en leverde al meer dan tien miljoen dollar op. De regels van de challenge: gooi een emmer ijskoud water over je hoofd, plaats deze online en nomineer vervolgens drie anderen die binnen 24 uur hetzelfde moeten doen. Mensen die niet mee willen doen, betalen 100 dollar (75 euro) aan de ALS Association. De Ice Bucket Challenge is geïnitieerd door voormalig honkballer Pete Frates, die zelf lijdt aan de ziekte ALS en hier meer aandacht voor wil. 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken