Bertelsmann neemt 100% aandeelhouderschap in trnd

Bertelsmann neemt 100% aandeelhouderschap in trnd
  • B2b
  • 14 dec 2016 @ 11:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkMarketing

trnd, Europa’s grootste bureau voor collaborative marketing breidt haar business uit en verzekert zichzelf van 100 procent aandeelhouderschap door de Bertelsmann Territory Group. Territory verhoogt haar aandelen in trnd van 75 naar 100 procent, daarmee is trnd vanaf 1 januari 2017 een volwaardig partner binnen de groep. Laatstgenoemde heeft een omzet van meer dan 130 miljoen euro en 1.000 werknemers.

De oprichters van trnd maken nog steeds deel uit van het management. Alle Europese kantoren en bestaande teams blijven onafhankelijk opereren. Zo zal ook het trnd team in Amsterdam, onder leiding van Managing Director Richard Timman, micro-influencers blijven activeren op de Nederlandse en Belgische markt. trnd is opgericht in 2005, met als doel grote merken in staat te stellen om met hun consumenten samen te werken en hun kracht als micro-influencers en co-marketeers te benutten. Als strategisch partner in merkontwikkeling helpt trnd merken om op gelijkwaardig niveau met consumenten te werken aan duurzaam merkvertrouwen.

Strategische mijlpaal
Richard Timman, Managing Director trnd Benelux: ‘We zijn zeer verheugd om volwaardig partner te zijn van de Bertelsmann Territory Group. Dit is een strategische mijlpaal voor ons en een bevestiging van het feit dat samenwerking met consumenten op een intensief niveau dé sleutel is voor toekomstbestendige merken.’ Soheil Dastyari, CEO Territory:  ‘We streven ernaar om de beste en meest omvangrijke partner te zijn voor grote merken als het gaat om creëren en produceren van content dat leidt tot resultaten. Met de knowhow van trnd, hun unieke software-technologie en consumentendata, zijn wij zeer verheugd om de beste speler aan boord te hebben.’

Micro-influencers
trnd realiseert op grote schaal samenwerking tussen grote bedrijven en consumenten, ook wel micro-influencers of co-marketeers. Als strategische partner in merkontwikkeling brengt trnd de verbinding tussen beide partijen tot stand met online en offline collaborative marketing programma’s. trnd is opgericht in 2005, telt nu 200 werknemers en meer dan 1.000 gerealiseerde campagnes in 18 landen in Europa. trnd opereert onder andere in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Zweden, Finland, Engeland, Frankrijk, Spanje en Portugal. Het Benelux-team is gevestigd in Amsterdam.

Territory is Europees marktleider op het gebied van content communicatie. Met de propositie ‘Content to Results’ zijn 1.000 werknemers, verspreid over 14 locaties in 8 Europese landen, dagelijks bezig met het creëren en verspreiden van waardevolle content. Territory helpt bedrijven onder andere op het gebied van procesoptimalisatie, marketing, productie en sales. De dienstenportfolio omvat onder meer content en sales, marketing, employer branding, internal media, social media marketing, word-of-mouth en influencer marketing. 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken