[MarTech] Kuldip Singh (innogy): 'Durf als marketeer je eigen bias los te laten'

[MarTech] Kuldip Singh (innogy): 'Durf als marketeer je eigen bias los te laten'
  • B2b
  • 24 okt 2018 @ 09:37
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Evenement

Op 6 november gaat op het Marketing & Technology Event een veelheid aan sprekers in op de laatste technologische trends, ook in relatie tot verbetering van de ROI. In de opmaat naar dit event interviewen we enkele sprekers. Ditmaal Kuldip Singh, digital & data director bij innogy, het moederbedrijf van Essent.

Welke recente ontwikkeling op het gebied van marketing & technologie – boeit jou momenteel het meest en waarom?

‘Kunstmatige intelligentie, blockchain en robotisering, deze zijn instrumenteel in het transformeren van de energiemarkt.’

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes op het gebied van Marketing & Technologie?

‘Durf je eigen bias los te laten en durf alles te testen. Doe dat slim met de inzet van data en technologie, bijvoorbeeld de inzet van AI, zodat je beter, sneller en grondiger test. En de wil om samen te werken; je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden.’

Wat is de grootste uitdaging voor de marketeer anno 2018 en vooral op het gebied van technologie?

‘Je niet in trends en hypes verliezen en nuchter blijven; wat doet techniek voor de consument en de reis die hij aflegt? Niet digitaliseren om te digitaliseren. Maar klanten en hun behoeften eerst zo goed mogelijk proberen te begrijpen en vervolgens digitale antwoorden daarop toespitsen.’

Hoe voorkom je dat technologie marketing onpersoonlijk maakt?

‘Ga uit van de use case: helpt het de klanten? Krijgen we meer inzicht en kunnen we ze daardoor beter bedienen? En zorg dat je continu test met klanten zelf. Wissel best practices uit tussen business en landen en leer van elkaar, zodat je niet opnieuw het wiel hoeft uit te vinden.’

Heb je zelf een positieve ervaring met technologie?

‘Wat ik briljant vind is hoe Booking.com test wat voor mij het beste werkt en haar boodschappen en toon daarop aanpast. Die persoonlijke benadering vind ik erg prettig, zolang de conversiegedrevenheid niet doorslaat, waardoor je er als klant doorheen prikt.’

Welk merk is goed bezig met technologie en waarom?

‘Dit zijn voor mij partijen die services over applicaties heen bij elkaar brengen en daarmee je klantervaring verbeteren. Bijvoorbeeld Google die de Calendar met Maps en Search combineert. Dit leidt tot verassende inzichten waar ik voor open sta, zolang het de privacy niet schendt.’

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?

‘Omdat je wilt weten:

•             Hoe een digitale en datagedreven strategie tot stand komt en wat de organisatorische implicaties en ervaringen zijn bij innogy

•             Hoe je met de executie van een datagedreven strategie en digitale technologie (klant)waarde realiseert.’

Bestel nu je kaarten voor MarketingenTechnology 2018 Klik hier voor de website

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken