Yellowgrape: 8e plek Best Workplaces 2021

Yellowgrape: 8e plek Best Workplaces 2021
  • B2b
  • 8 jun 2021 @ 16:30
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

Yellowgrape heeft de achtste plaats op de lijst van Best Workplaces 2021 in Nederland behaald. Eerder dit jaar is Yellowgrape voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot een Great Place to Work.

Dat deze behaalde score ook goed is voor een plek binnen de lijst van Best Workplaces is volgens Yellowgrape ‘de kers op de taart.’

Great Place to Work Nederland onderzoekt de mate van vertrouwen, trots en plezier binnen organisaties. Op basis van de antwoorden van medewerkers op een vragenlijst van 60 stellingen en de evaluatie van het werkgeversbeleid doet een organisatie mee voor de lijst. De hoogst scorende organisaties zijn vandaag erkend met de titel Best Workplace.

Yellowgrape is naar eigen zeggen een Amsterdams e-commerce bureau dat succesvolle bedrijven helpt om hun succes naar nog grotere hoogtes te tillen. Berend Jonckers, Senior Campaign Manager bij Yellowgrape: ‘Ons team van specialisten ontwikkelt datagedreven online marketing strategieën waarmee conversiecijfers van klanten door het plafond gaan.’

Team op 1

Jonckers: ‘Met de snelle groei van Yellowgrape is het fijn om vaste waarden te hebben een spil waar alles om draait en het team duidelijk op 1 staat. We maken deze waarden samen en dat zien we terug in de score. Het is goed om te zien dat iedereen bij Yellowgrape zich geborgen en veilig voelt, ruimte heeft voor persoonlijke ontwikkeling en bovenal Yellowgrape betitelt als een Great Place to Work.’

Ruim baan voor ontwikkeling van talent en competenties

De score van Great Place to Work komt onder meer tot stand met de Trust Index: hoe fijn vinden mensen het om bij Yellowgrape te werken? Hier worden vragen gesteld aan de hand van een vijftal thema’s.

  • Geloofwaardigheid
  • Respect
  • Eerlijkheid
  • Trots
  • Kameraadschap

Gemiddeld geven de collega’s Yellowgrape bij de Trust Index een 9,0 op deze thema’s. Waarbij de subthema’s Verbondenheid, Vakbekwaamheid en Opleidings- en/of Ontwikkelingsmogelijkheden het hoogst scoren.

Jonckers: ‘Een fantastisch hoge score waar we natuurlijk ons best voor blijven doen om deze te behouden. Zo hebben we ons het afgelopen jaar op de implementatie van beloningsmodel Baarda gericht, waardoor we marktconform, eerlijk en transparant belonen naar toegevoegde waarde van de medewerker. Samen met het TMA talent management programma stimuleren we hiermee de ontwikkeling van competenties en talenten.’ Bovendien zijn er volgens Jonckers 2 nieuwe secundaire arbeidsvoorwaarden geïntroduceerd: het Yellowgrape hypotheek arrangement en een sterk verbeterde pensioenregeling.

Profit & Impact

Verder staat 2021 in het teken van de maatschappelijke toegevoegde waarde van de organisatie maar ook die van de klanten. Jonckers: ‘Samen met onze collega’s bepalen we de koers van Yellowgrape binnen het thema ‘Profit & Impact’. Hiermee creëren we concrete acties binnen onze branche en vakgebied waarmee we gezamenlijk een bijdrage (gaan) leveren aan de maatschappij.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken