Coca-Cola promoot WK met commercial over Nederlandse freestyle-voetballer Touzani
- Bureaus
- 1 apr 2014 @ 12:43
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - SportmarketingCampagnesCommercials
- 1 apr 2014 @ 12:43
- Redactie Bureaus
Als WK-sponsor pakt Coca-Cola uiteraard groot uit met het naderende wereldkampioenschap. Ook een Nederlandse component kon niet ontbreken. Het frisdrankmerk koos een originele invalshoek door in zee te gaan met de fabelachtige freestyle-voetballer Soufiane Touzani. Samen met rapper Winne scoort hij in Rotterdam.
Van Rotterdamse straatvoetballer tot de beste freestyle-voetballer ter wereld. Dat is het indrukwekkende verhaal van Soufiane Touzani. Nu speelt hij de hoofdrol in de nieuwe muziekvideo ‘Kampioen’. Rapper Winne schreef een nummer over zijn inspirerende verhaal, zijn passie voor voetbal en zijn wil om te winnen. De video is onderdeel van de FIFA-campagne van Coca-Cola om het belang en plezier van bewegen onder de aandacht te brengen.
Winne rapt over hoe Touzani er van kleins af aan van droomde om profvoetballer te worden. Een droom die in duigen viel toen hij op zijn zestiende levensjaar bleek te lijden aan scoliose, een ernstige rugafwijking. Soufiane mocht niet meer op het veld spelen, alleen nog hooghouden met de bal. Dankzij zijn doorzettingsvermogen en talent groeide hij uit tot de beste en meest bekende freestyle-voetballer ter wereld.
Touzani is een inspiratie voor grote internationaal bekende voetballers en jongeren over de hele wereld. In 2011 begon hij zijn eigen voetbalschool om jeugd in Rotterdam-Zuid alles te leren op het gebied van voetbal. 'Voetbal is voor iedereen. Wie je ook bent en waar je ook vandaan komt. Met deze video hoop ik jongeren te laten zien hoe cool sporten is en wat je met doorzettingsvermogen kunt bereiken', aldus Touzani.
Als officieel sponsor van de FIFA World Cup™ wil Coca-Cola in aanloop naar het toernooi jongeren stimuleren om te bewegen. Zo lanceerde het bedrijf vorige week een samenwerking met Jeugdsportfonds om meer jongeren die in armoede opgroeien het plezier van samen sporten laten ervaren.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management