Coca-Cola promoot WK met commercial over Nederlandse freestyle-voetballer Touzani
- Bureaus
- 1 apr 2014 @ 12:43
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - SportmarketingCampagnesCommercials
- 1 apr 2014 @ 12:43
- Redactie Bureaus
Als WK-sponsor pakt Coca-Cola uiteraard groot uit met het naderende wereldkampioenschap. Ook een Nederlandse component kon niet ontbreken. Het frisdrankmerk koos een originele invalshoek door in zee te gaan met de fabelachtige freestyle-voetballer Soufiane Touzani. Samen met rapper Winne scoort hij in Rotterdam.
Van Rotterdamse straatvoetballer tot de beste freestyle-voetballer ter wereld. Dat is het indrukwekkende verhaal van Soufiane Touzani. Nu speelt hij de hoofdrol in de nieuwe muziekvideo ‘Kampioen’. Rapper Winne schreef een nummer over zijn inspirerende verhaal, zijn passie voor voetbal en zijn wil om te winnen. De video is onderdeel van de FIFA-campagne van Coca-Cola om het belang en plezier van bewegen onder de aandacht te brengen.
Winne rapt over hoe Touzani er van kleins af aan van droomde om profvoetballer te worden. Een droom die in duigen viel toen hij op zijn zestiende levensjaar bleek te lijden aan scoliose, een ernstige rugafwijking. Soufiane mocht niet meer op het veld spelen, alleen nog hooghouden met de bal. Dankzij zijn doorzettingsvermogen en talent groeide hij uit tot de beste en meest bekende freestyle-voetballer ter wereld.
Touzani is een inspiratie voor grote internationaal bekende voetballers en jongeren over de hele wereld. In 2011 begon hij zijn eigen voetbalschool om jeugd in Rotterdam-Zuid alles te leren op het gebied van voetbal. 'Voetbal is voor iedereen. Wie je ook bent en waar je ook vandaan komt. Met deze video hoop ik jongeren te laten zien hoe cool sporten is en wat je met doorzettingsvermogen kunt bereiken', aldus Touzani.
Als officieel sponsor van de FIFA World Cup™ wil Coca-Cola in aanloop naar het toernooi jongeren stimuleren om te bewegen. Zo lanceerde het bedrijf vorige week een samenwerking met Jeugdsportfonds om meer jongeren die in armoede opgroeien het plezier van samen sporten laten ervaren.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers