Lukkien bouwt online Nutricia-platform voor moeders

Lukkien bouwt online Nutricia-platform voor moeders
  • Bureaus
  • 11 mrt 2015 @ 11:34
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteDoelgroepDigitaalStrategieMerken

Lukkien heeft voor Nutricia een online platform voor moeders ontwikkeld, dat is gepresenteerd op de Negenmaandenbeurs: Nutricia Voor Jou. Doel van de nieuwe website is een optimale klantervaring, oftewel 'mother's journey'.

‘Nutricia Voor Jou’ moet het platform worden waar moeders een schat aan informatie kunnen vinden over de ontwikkeling en voeding van hun baby en peuter. Digitaal bureau Lukkien heeft samen met het Nutricia-team dit op Sitecore gebouwde platform opnieuw vormgegeven en ingericht waardoor iedere bezoeker persoonlijk wordt aangesproken met voor haar relevante content en services.

'De Mother’s Journey noemen we de klantenreis bij Nutricia', zegt Max Goijarts, Technology & Customer Experience Manager van Nutricia Benelux. 'Door haar bij te staan met relevante informatie en digitale services tijdens deze belangrijke momenten willen we haar merkvoorkeur zijn en blijven. Met dit nieuwe platform en onderliggende services architectuur kunnen we blijven innoveren voor een optimale klantervaring.'

Aanvullend heeft Nutricia Voor Jou een online shop waar moeders de producten van Nutrilon, Bambix en Olvarit kunnen bestellen. Zeker gezien de huidige schaarste van Nutrilon in winkels, vanwege de grote vraag in China, is dit een groot voordeel.

Tijdens de Negenmaandenbeurs heeft Nutricia het platform aan duizenden moeders en moeders in spe gepresenteerd. Daar was een unieke feature te gebruiken: een PIN-betaalmodule gekoppeld aan de e-Commerce oplossing waardoor de bezoekers ter plekke konden afrekenen en de producten thuisbezorgd krijgen.

Nutricia wil voor moeders in Nederland en België de ‘brand of first choice’ zijn en heeft daarom als doelstelling om een echte partner te zijn van moeders in de bijzondere reis van conceptie, zwangerschap en de zorg voor baby en peuter. Dit doet het merk onder andere met Nutricia voor Jou, door het bieden van betrouwbare en relevante informatie.

Met een gepersonaliseerde ‘mijn’ omgeving met een Single Sign On, mobiele app, online platform met geïntegreerde e-commerce omgeving en Nutrilon vending machine op Utrecht CS haakt Nutricia voor Jou in op de behoefte van de moderne ‘connected’ moeders.

De rode lijn in vormgeving en UX is de ‘Mother’s Journey’ zélf: de tijdlijn van preconceptie tot en met het derde levensjaar van het kindje. De ‘bekende’ bezoekster wordt direct op de juiste plek in haar journey geplaatst terwijl een niet geregistreerde bezoeker een gebruiksvriendelijke navigatietool krijgt aangeboden.

Naast de realisatie van het platform heeft Lukkien ook de productfotografie verzorgd voor de merken Nutrilon, Bambix en Olvarit die terug te vinden zijn op het platform.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken