Mercis en World of Delights houden Nijntje Art Parade

Mercis en World of Delights houden Nijntje Art Parade
  • Bureaus
  • 28 apr 2015 @ 10:43
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurGraphicMerkenMakersCreatie

Nijntje viert dit jaar haar zestigste verjaardag. Om deze wereldberoemde creatie van Dick Bruna in dit kroonjaar te eren, hebben uitgever Mercis en retailspecialist World of Delights zestig kunstenaars uit verschillende disciplines gevraagd een levensgroot beeld van nijntje te decoreren. Het resultaat is van 1 mei tot eind september te zien tijdens de Nijntje Art Parade op verschillende locaties in Nederland en Japan. In het najaar worden de beelden geveild ten bate van Unicef.

Onder meer Piet Paris, Bas Kosters, Carli Hermès, Mattijs van Bergen en Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin lieten zich voor de Nijntje Art Parade inspireren door de wereld van Nijntje. Marja Kerkhof, directeur van Mercis: 'Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd is nijntje een geliefd icoon. Vooral in Japan is Nijntje – of Miffy – ongekend populair. Daarom slaan we voor deze gelegenheid de handen ineen met niet alleen Nederlandse, maar ook met vijftien Japanse kunstenaars. Hun beelden zijn vanaf april tot en met heel 2016 in een reizende tentoonstelling te zien in diverse musea en steden in Japan.'

In oktober worden de beelden in het Rijksmuseum geveild ten bate van onderwijsprojecten van Unicef. Ook een gedeelte van de opbrengst van de merchandise van de parade komt ten goede aan deze projecten. 'Het doel van de Nijntje Art Parade is behalve mensen te laten genieten van de prachtige creaties, bewustzijn te creëren bij jong en oud', zegt Madelon Cabooter van Unicef Nederland. 'Helaas krijgt niet ieder kind dezelfde kansen, maar het volgen van onderwijs vergroot de kansen van kinderen wereldwijd.'

Mercis is het bedrijf dat sinds 1971 de belangen van Dick Bruna behartigt en zijn boeken uitgeeft. World of Delights is een travel- en eventretail specialist met winkels op high traffic locaties zoals luchthavens, wereldsteden en toeristische attracties.Voor deze locaties ontwikkelt World of Delights i.s.m. haar strategische partners retailconcepten en evenementen. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken