Mercis en World of Delights houden Nijntje Art Parade
- Bureaus
- 28 apr 2015 @ 10:43
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Kunst & CultuurGraphicMerkenMakersCreatie
- 28 apr 2015 @ 10:43
- Redactie Bureaus
Nijntje viert dit jaar haar zestigste verjaardag. Om deze wereldberoemde creatie van Dick Bruna in dit kroonjaar te eren, hebben uitgever Mercis en retailspecialist World of Delights zestig kunstenaars uit verschillende disciplines gevraagd een levensgroot beeld van nijntje te decoreren. Het resultaat is van 1 mei tot eind september te zien tijdens de Nijntje Art Parade op verschillende locaties in Nederland en Japan. In het najaar worden de beelden geveild ten bate van Unicef.
Onder meer Piet Paris, Bas Kosters, Carli Hermès, Mattijs van Bergen en Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin lieten zich voor de Nijntje Art Parade inspireren door de wereld van Nijntje. Marja Kerkhof, directeur van Mercis: 'Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd is nijntje een geliefd icoon. Vooral in Japan is Nijntje – of Miffy – ongekend populair. Daarom slaan we voor deze gelegenheid de handen ineen met niet alleen Nederlandse, maar ook met vijftien Japanse kunstenaars. Hun beelden zijn vanaf april tot en met heel 2016 in een reizende tentoonstelling te zien in diverse musea en steden in Japan.'
In oktober worden de beelden in het Rijksmuseum geveild ten bate van onderwijsprojecten van Unicef. Ook een gedeelte van de opbrengst van de merchandise van de parade komt ten goede aan deze projecten. 'Het doel van de Nijntje Art Parade is behalve mensen te laten genieten van de prachtige creaties, bewustzijn te creëren bij jong en oud', zegt Madelon Cabooter van Unicef Nederland. 'Helaas krijgt niet ieder kind dezelfde kansen, maar het volgen van onderwijs vergroot de kansen van kinderen wereldwijd.'
Mercis is het bedrijf dat sinds 1971 de belangen van Dick Bruna behartigt en zijn boeken uitgeeft. World of Delights is een travel- en eventretail specialist met winkels op high traffic locaties zoals luchthavens, wereldsteden en toeristische attracties.Voor deze locaties ontwikkelt World of Delights i.s.m. haar strategische partners retailconcepten en evenementen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Inez van Lamsweerde
- Bas Kosters
- Unicef
- Carli Hermès
- Miffy
- World of Delights
- Piet Paris
- Vinoodh Matadin
- Nijntje
- creatie
- Dick Bruna
- Nijntje Art Parade
- Mercis
- Mattijs van Bergen
- kunst
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers