Tibaco en To20 overgenomen door Orange Games
- Bureaus
- 7 okt 2015 @ 12:03
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Social mediaOnline advertisingDoelgroepenMediabureauStrategie
- 7 okt 2015 @ 12:03
- Redactie Bureaus
De advertentienetwerken Tibaco en To20 worden overgenomen door Orange Games en gaan samen verder onder de naam Yoki Network. Beide organisaties hebben een grote expertise op het gebied van online media en advertising en richten zich allebei specifiek op kids en jongeren. Door hun krachten te bundelen ontstaat een grote gespecialiseerde partij met een enorm bereik en veel kennis over de doelgroep.
To20 en Tibaco zijn naar eigen zeggen samen verantwoordelijk voor 70% van de online kids- en jongerenmarkt. Maandelijks bereiken zij samen 20 miljoen kids, teens en jongeren. 'Hiermee ontstaat het grootste advertententienetwerk voor deze doelgroep in de Benelux, met een breed scala aan hoogwaardig kwalitatieve websites.'
Yoki kan door de samenvoeging van To20 en Tibaco een breed scala aan diensten en mogelijkheden bieden, waaronder mediastrategie, concepten, bereik en creatie. Het netwerk van Yoki omvat gameportals, virtuele werelden, broadcasters en seizoenssites.
Tegen MarketingTribune zeggen de managing directors Kim Witting (To20) en Teun van den Tillaart (Tibaco): 'Er is sprake van een fusie. Beide bedrijven zijn overgenomen door Orange Games en zodoende vormen Tibaco en To20 nu een nieuw kids- en jongerennetwerk. We hebben ervoor gekozen om een nieuwe naam te gaan voeren: Yoki Network.'
'Yoki Network begrijpt jongeren écht'
Het nieuwe bedrijf Yoki Network behartigt de belangen van zowel adverteerders als publishers. 'Met ons digitaal en mobiel advertentienetwerk bereiken wij de doelgroep tussen de 6 en de 24 jaar', zo laten To20 en Tibaco weten.
Voor adverteerders claimt Yoki de jonge doelgroep 'niet alleen te bereiken, maar juist ook te raken'. 'Bij Yoki begrijpen we kids en jongeren echt. Enerzijds door nieuwsgierigheid en anderzijds door een continue hang naar bewijsvoering. Digital engagement noemen we dat.'
Voor publishers wil Yoki de belangrijkste partner zijn als het gaat om optimalisatie en vertegenwoordiging in de markt. 'Met en voor onze relaties ontwikkelen wij digitale mediastrategieën. Dit uit zich in geïntegreerde concepten, branded content, rich media, video advertising en mobile advertising.'
Lees ook het MarketingTribune-interview met Kim Witting (To20) en Teun van den Tillaart (Tibaco) over het nieuwe bedrijf Yoki Network.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- doelgroep
- jongeren
- adverteren
- kinderen
- media
- To20
- Yoki Network
- Tibaco
- social media
- bereik
- kids
- online
- doelgroep
- advertentienetwerken
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

