Magnum haalt Mauritshuis naar Museumnacht
- Bureaus
- 9 nov 2016 @ 10:25
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Kunst & CultuurVirtual RealityCampagnes
- 9 nov 2016 @ 10:25
- Redactie Bureaus
Tijdens de Amsterdamse Museumnacht was het Meisje met de Parel voor één nacht te bewonderen op het Museumplein. Door middel van Virtual Reality beleefden honderden aanwezigen de ‘kunst van het genieten’. Een weergaloze combinatie van smaak, verleiding en aantrekkingskracht van Magnum en het mooiste schilderij van Nederland.
De VR-experience is ontwikkeld in samenwerking met neuropsycholoog Victor Lamme, speciaal om alle zintuigen op scherp te zetten voor de introductie van de nieuwe, limited editions van Magnum die gebaseerd zijn op twee meesterwerken uit het Mauritshuis: Het puttertje van Fabritius en het Meisje met de parel van Vermeer.
Genieten werd afgelopen zaterdag op het Museumplein verheven tot een nieuwe kunstvorm. Dit werd tijdens de VR-experience op een prachtige manier verwoord door Lamme, bekend van zijn boek ‘De Vrije Wil Bestaat Niet’ en zijn columns in NRC Next. Hij legt de link tussen genieten van kunst en chocolade en toont waarom dit een excellente combinatie is voor je brein.
'Schilderij en ijsje: allebei genieten!'
Victor Lamme over het Meisje met de parel: 'Je wordt verleid door haar blik en het verlangen stroomt van haar lippen. Deze gezichtsuitdrukkingen zijn ongelofelijk besmettelijk en prikkelen ondertussen al je zintuigen. De stof die daarbij vrijkomt heet dopamine, dezelfde stof die ons een gelukkig gevoel geeft wanneer we vrijen, samen zijn met geliefden of bijvoorbeeld chocolade eten. Vermeer heeft er dus alles aan gedaan om je brein in je juiste stand te brengen voor de kunst van het genieten.'
Emilie Gordenker, directeur Mauritshuis: 'Je zou denken dat een schilderij en een ijsje weinig met elkaar te maken hebben, maar niets is minder waar: meesterwerken, kwaliteit en genieten. Wat is heerlijker dan dat?'
Madelon van der Tol, director Ice Cream Unilever Nederland: 'Voor Magnum is het een eer om met een partij als het Mauritshuis te mogen samenwerken. De twee meesterwerken geven een totaal nieuwe dimensie aan onze limited editions en maken van genieten een ware kunstvorm.'
Campagne van Glasnost
Voor Magnum ontwikkelde Glasnost een campagne rondom de samenwerking die het ijsmerk aanging met het Mauritshuis in Den Haag. Twee exclusieve ijsjes, eentje gebaseerd op het Puttertje en de andere op het Meisje met de Parel. Een samenwerking waar zowel het museum als het ijsmerk heel erg trots op is. Aan ons de taak omdat door te vertalen tot een ronde campagne.
De inspiratie voor deze unieke samenwerking tussen het Mauritshuis en Magnum komt voort uit de Hollandse Meesters van het Mauritshuis. De collectie bestaat uit twee limited editions, geïnspireerd op twee meesterwerken uit het Mauritshuis. Het Meisje met de parel leidde tot een romige Magnum met hazelnootsmaak, stukjes hazelnoot en overheerlijke hazelnootsaus en een dikke laag krakende Magnum chocolade. Het Puttertje van Fabritius werd een Magnum van zacht vanille-ijs met stukjes pistache en donkere chocolade met daaromheen een dikke laag witte Magnum chocolade. De Magnum Mauritshuis Collection is verkrijgbaar via ah.nl en bij geselecteerde Albert Heijn-vestigingen.
Credits
Magnum: Madelon van der Tol (strategie), Thijs Sleddering (strategie & account)
Glasnost: Janiek Braaksma (strategie), Amber Haank (strategie & account)
MediaMonks: Robin Schoonheijt (Animation Producer), Pierre Nelwan (Head of Animation) en Sanne Baardman (senior business manager)
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing