Magnum haalt Mauritshuis naar Museumnacht

Magnum haalt Mauritshuis naar Museumnacht
  • Bureaus
  • 9 nov 2016 @ 10:25
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurVirtual RealityCampagnes

Tijdens de Amsterdamse Museumnacht was het Meisje met de Parel voor één nacht te bewonderen op het Museumplein. Door middel van Virtual Reality beleefden honderden aanwezigen de ‘kunst van het genieten’. Een weergaloze combinatie van smaak, verleiding en aantrekkingskracht van Magnum en het mooiste schilderij van Nederland.

De VR-experience is ontwikkeld in samenwerking met neuropsycholoog Victor Lamme, speciaal om alle zintuigen op scherp te zetten voor de introductie van de nieuwe, limited editions van Magnum die gebaseerd zijn op twee meesterwerken uit het Mauritshuis: Het puttertje van Fabritius en het Meisje met de parel van Vermeer.

Genieten werd afgelopen zaterdag op het Museumplein verheven tot een nieuwe kunstvorm. Dit werd tijdens de VR-experience op een prachtige manier verwoord door Lamme, bekend van zijn boek ‘De Vrije Wil Bestaat Niet’ en zijn columns in NRC Next. Hij legt de link tussen genieten van kunst en chocolade en toont waarom dit een excellente combinatie is voor je brein.

'Schilderij en ijsje: allebei genieten!'

Victor Lamme over het Meisje met de parel: 'Je wordt verleid door haar blik en het verlangen stroomt van haar lippen. Deze gezichtsuitdrukkingen zijn ongelofelijk besmettelijk en prikkelen ondertussen al je zintuigen. De stof die daarbij vrijkomt heet dopamine, dezelfde stof die ons een gelukkig gevoel geeft wanneer we vrijen, samen zijn met geliefden of bijvoorbeeld chocolade eten. Vermeer heeft er dus alles aan gedaan om je brein in je juiste stand te brengen voor de kunst van het genieten.'

Emilie Gordenker, directeur Mauritshuis: 'Je zou denken dat een schilderij en een ijsje weinig met elkaar te maken hebben, maar niets is minder waar: meesterwerken, kwaliteit en genieten. Wat is heerlijker dan dat?'

Madelon van der Tol, director Ice Cream Unilever Nederland: 'Voor Magnum is het een eer om met een partij als het Mauritshuis te mogen samenwerken. De twee meesterwerken geven een totaal nieuwe dimensie aan onze limited editions en maken van genieten een ware kunstvorm.'

Campagne van Glasnost

Voor Magnum ontwikkelde Glasnost een campagne rondom de samenwerking die het ijsmerk aanging met het Mauritshuis in Den Haag. Twee exclusieve ijsjes, eentje gebaseerd op het Puttertje en de andere op het Meisje met de Parel. Een samenwerking waar zowel het museum als het ijsmerk heel erg trots op is. Aan ons de taak omdat door te vertalen tot een ronde campagne.

De inspiratie voor deze unieke samenwerking tussen het Mauritshuis en Magnum komt voort uit de Hollandse Meesters van het Mauritshuis. De collectie bestaat uit twee limited editions, geïnspireerd op twee meesterwerken uit het Mauritshuis. Het Meisje met de parel leidde tot een romige Magnum met hazelnootsmaak, stukjes hazelnoot en overheerlijke hazelnootsaus en een dikke laag krakende Magnum chocolade. Het Puttertje van Fabritius werd een Magnum van zacht vanille-ijs met stukjes pistache en donkere chocolade met daaromheen een dikke laag witte Magnum chocolade. De Magnum Mauritshuis Collection is verkrijgbaar via ah.nl en bij geselecteerde Albert Heijn-vestigingen.

Credits

Magnum: Madelon van der Tol (strategie), Thijs Sleddering (strategie & account)

Glasnost: Janiek Braaksma (strategie), Amber Haank (​strategie & ​account)

MediaMonks​: Robin Schoonheijt (Animation Producer​), Pierre Nelwan (‎Head of Animation) en Sanne Baardman (senior business manager)



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken