Nederlandse campagnes op shortlist van jubilerende Epica's
- Bureaus
- 14 nov 2016 @ 10:46
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MarketingCampagnesReclameAward
- 14 nov 2016 @ 10:46
- Jeroen Mirck
ING en J. Walter Thompson Amsterdam zijn met 'The Next Rembrandt' vijf keer genomineerd voor de Epica Awards, de enige persprijs voor reclamecampagnes. Deze internationale award beleeft dit jaar zijn 30e editie en wordt ditmaal uitgereikt in Amsterdam, komende donderdag 17 november.
Naast het veelbekroonde project 'The Next Rembrandt' mikt JWT ook op eremetaal met de ElaN-campagne 'Promise the Translation', die twee keer is genomineerd. Daarnaast dingt ook ander Nederlands werk mee naar een Epica. Productiebedrijf MediaMonks is na JWT het meest genomineerde bureau van eigen bodem, met vier nominaties. Die gaan naar meerdere klanten en campagnes: 'Youland' voor Old Spice, 'Passport Challenge' voor Ikea, Missing Children Europe ('ReMumber', met SMFB) en Diadora Sports (met FamousGrey).
Andere Nederlandse genomineerden zijn: 72andSunny ('Find Your Magic' voor Axe), Havas Boondoggle ('Shit-campagne' voor Metamucil), This Page ('McTrax' voor McDonald's), Cheil Benelux ('The Worst Instagram Account Ever' voor Samsung) en BSUR met drie print-uitingen van de Princess Yachts-campagne 'Experience the Exceptional'.
Bekijk de volledige shortlist op Epica-Awards.com.
De Epica Awards , opgericht in 1987, zijn de enige creatieve reclameprijzen die worden toegekend door journalisten van marketing en reclamevakbladen uit de hele wereld. Daarmee bieden de Epica's een onafhankelijke jury end mondiale persaandacht. Deze ooit eerste reclame-competitie leverde dit jaar duizenden inzendingen op uit meer dan zeventig landen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- The Next Rembrandt
- ING
- 72andSunny
- BSUR
- shortlist
- McTrax
- award
- Cheil Benelux
- 2016
- Epica Awards
- J. Walter Thompson Amsterdam
- Samsung
- McDonald's
- Axe
- campagnes
- persprijs
- nominaties
- MediaMonks
- Epica
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation