Gracious Studios: andere naam, andere branding

Gracious Studios: andere naam, andere branding
  • Bureaus
  • 18 jan 2018 @ 12:28
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Strategie

Het Haagse digital agency Gracious Studios gaat verder onder de naam gracious. Samen met de naamsverandering kiest het bureau ook voor een nieuwe branding waarin ‘building awesome brands’ centraal staat.

Het is voor gracious, dat werkt voor onder meer bol.com, Staatsloterij, Koopjedeal, Lotto, Most Wanted en de Persgroep, niet zomaar een naamsverandering. Zakaria Amlal, co-founder en CEO van gracious zegt hierover: ‘Soms kan een ogenschijnlijk kleine verandering een grote impact hebben. De naam Gracious Studios kon niet meer de totale lading dekken van het strategisch plan dat er ligt voor de komende 3 jaar. Gezien de groeiambities en met het oog op internationalisering is dit hét moment om onze visie ‘building awesome brands’ met een nieuwe naam te laden.’

 

Multidisciplinair

Het Haagse bureau gaat die merken bouwen door synergie te creëren tussen ‘create’, ‘build’ en ‘promote’ brands dat gelijk staat aan de disciplines design, development en marketing. Suraj Sanchit, co-founder en CXO van gracious: ‘De propositie is simpel: van A tot Z waarde toevoegen aan elke fase van de customer journey van de klant. De klant wordt centraal gesteld en dan niet centraal in jouw omgeving, maar centraal in hun eigen omgeving zodat zij een unieke digitale ervaring kunnen beleven. En dat allemaal door middel van multidisciplinaire teams. Op deze manier kunnen we oplossingen bedenken vanuit verschillende perspectieven.’

Internationaal

Building awesome brands blijft niet alleen binnen de grenzen van Nederland. Gracious wil hiermee een internationale speler worden. ‘Creativiteit is niet plaatsgebonden. We kijken verder dan landsgrenzen,’ aldus Sanchit.  ‘Dit hoeft niet te betekenen dat wij een vestiging moeten openen in het buitenland of dat het merk gevestigd moet zijn in het buitenland. Er zijn heel veel mooie merken die vanuit Nederland opereren en internationaal excelleren. Laten we ons daar eerst nog meer op focussen dan komt de rest vanzelf,’ voegt Amlal hieraan toe.

Verhuizing

Er staat ook een verhuizing op de planning. Gracious gaat in maart 2018 op dezelfde locatie, maar twee verdiepingen lager, haar thuisfront vestigen in een ruimte die drie keer zo groot is met de allure van een dan al internationale speler. Volgens Amlal moet dit een ontmoetingsplaats worden voor alle creatieven. ‘Een broedplaats voor innovatieve ideeën, maar vooral een thuis voor alle vreemde eenden in de bijt die elke dag de wereld beter maken met digitale ervaringen.’

Amsterdam

Ook zijn er plannen om in 2018 een nieuwe vestiging te openen in Amsterdam. Amlal: ‘We hebben er lang over moeten nadenken om de stap naar Amsterdam te zetten, maar in 2018 gaan we er toch echt aan geloven. Of je het nu wilt of niet: om op de lijst van internationale merken te komen, moet je nu eenmaal in Amsterdam gevestigd zijn. Dat hebben we inmiddels ondervonden. We laten dan daar maar ons eigenzinnige Haagse geluid horen. Bovendien geeft het ons een voordeel op de arbeidsmarkt om de war of talent te winnen.’

Groei

Gracious wil graag groeien, maar wel volgens Amlal met behoud van eigen DNA. ‘En ons DNA is gebaseerd op ondernemen met principes: Eerlijk zakendoen, op basis van vertrouwen, persoonlijk, dichtbij en niet als leverancier maar als partner. Dan is groter worden geen opzichzelfstaand doel. Wij verstaan onder groei, de ontwikkeling die we doormaken om nog betere dienstverlening te kunnen leveren. En dat gaat in gevallen gepaard met nieuwe kennis en vaardigheden in huis halen. Dit zullen we organisch doen door eind dit jaar van 23 man naar 32 man te groeien, maar ook met een gedegen buy & build strategie. Hierin zijn fusies en overnames niet uitgesloten om nieuwe specialismen samen te laten smelten met reeds aanwezige generalisten.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken