Vijftien Webby-nominaties voor MediaMonks

Vijftien Webby-nominaties voor MediaMonks
  • Bureaus
  • 4 apr 2018 @ 00:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteAwardBrandingCreatieVirtual Reality

Het is april, dus worden de Webby Awards weer uitgereikt. Creatief productiebedrijf MediaMonks is 15 keer genomineerd voor negen verschillende projecten die het hoofdkantoor in samenwerking met vijf andere kantoren wereldwijd heeft geproduceerd.

De grootste projecten van MediaMonks die zijn genomineerd voor zowel een Webby Award als een People’s Choice zijn de VR-campagne 'Sandbox' voor Audi, in de categorieën Film & Video: VR Branded Interactive en Advertising, Media & PR: Technical Achievement; Real Estate: Stained Glass in de categorieën Film & Video (over het gebruik van onder meer animatie en interactieve video) en Advertising, Media & PR (best user-experience) en de 'Into the Wild'-campagne voor ArtScienceMuseum in de categorieën Mobile Sites & Apps (Cultural Institutions) en Advertising and Media & PR (Augmented Reality) en 'Quest to Legoland' in de categorieën Best Use of Location Technology en Family & Kids. 

Andere genomineerde projecten zijn Snapguide (Rijksmuseum, zie foto), Chipotle Savor.wavs, Red Bull Air Race Live VR, Walgreens ('Let's Grow Old Together') en 'Meet an Owner' voor Subaru. De winnaars worden bekend gemaakt op 24 april 2018. 

Dit is de volledige lijst met nominaties voor MediaMonks:

Audi: Sandbox VR

  • Film & Video: VR Branded Interactive
  • Advertising, Media & PR: Technical Achievement

Real Estate - Stained Glass

  • Film & Video: Best use of Interactive Video
  • Websites: Features & Design - Best use of Animation or Motion Graphics
  • Advertising, Media & PR: Best User Experience

ArtscienceMuseum - Into the Wild

  • Mobile Sites & Apps: Cultural Institutions
  • Advertising, Media & PR: Augmented Reality

Rijksmuseum: Snapguide

  • Mobile Sites & Apps: Cultural Institutions

Chipotle: Savor Wavs

  • Film & Video Branded Entertainment: Integrated Campaigns

Red Bull Air Race Live VR

  • Mobile Sites & Apps: Technical Achievement

Quest to Legoland

  • Mobile Sites & Apps: Best Use of GPS or Location Technology
  • Games: Family & Kids

Walgreens: Let’s grow old together

  • Websites - General: Corporate Communication
  • Websites - General: Health

Subaru: Meet an Owner

  • Advertising, Media & PR: Best Social Community Building and Engagement

MediaMonks won met veel van deze cases ook al veel andere nationale en internationale prijzen, waaronder op het prestigieuze reclamefestival in Cannes. Formeel wordt daar het bureau dat 'hoofdaannemer' is als winnaar gerekend, maar ook voor productiebedrijven zijn dit natuurlijk absolute hoofdprijzen. 

Lees ook het Cannes-interview met MediaMonks-topman Victor Knaap van afgelopen zomer. 'Elke vakprijs is speciaal.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken