Rebranded Knorr kookt werelds met groenten
- Bureaus
- 3 sep 2019 @ 11:17
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - BrandingFoodMerkenReclameCampagnesCommercials
- 3 sep 2019 @ 11:17
- Jeroen Mirck
De nieuwe campagne van Knorr Wereldgerechten, ontwikkeld door Alfred, draait om hoe lekker groenten kunnen zijn met de juiste bereiding. Knorr maakt direct van de gelegenheid gebruik om de nieuwe merkuitstraling én verpakking te introduceren.
Nederlanders en groente. Het blijft een lastig huwelijk. We willen heus wel genoeg groenten eten, maar slechts een enkeling slaagt erin. Hierin scoren we een stuk minder goed dan andere landen. Binnen Europa komt Nederland zelfs pas op de 32e plaats in het eten van groente.
De reden? Zonder een goede bereiding smaken veel groenten toch wat saai. In een doorsnee Hollandse AVG-maaltijd voelt een aanbevolen 250 gram aan gekookte boontjes al snel als een zware opgave. Dit inzicht gebruikte Alfred in de nieuwste campagne voor Knorr Wereldgerechten.
Meer dan boontjes en bloemkool
'Knorr wereldgerechten worden van nature nog niet echt geassocieerd met het eten van groenten', zegt Ignasi Argente, marketingdirecteur bij Knorr. 'Ze staan vooral bekend om gemak en goede smaak. Toch zitten de recepten van onze Wereldgerechten boordevol groenten. En met meer dan dertig verschillende gerechten geven ze mensen een hoop inspiratie om bij het bereiden van groenten verder te denken dan de standaard gekookte boontjes of bloemkool.'
De campagne opent op een herkenbaar beeld van een kind dat worstelt met zijn avondeten omdat het naar eigen zeggen geen groente lust. Dit wekt de verontwaardiging van kookliefhebbers over de hele wereld, van Italië en Mexico tot Zuid-Afrika en China. Vol enthousiasme gaan zij aan de slag in de keuken om het kind op andere gedachten te brengen. Met de lekkerste gerechten tonen ze aan dat groenten met de juiste bereiding geweldig kunnen smaken. De conclusie: groenten smaken werelds, met de Wereldgerechten van Knorr.
Alfred ontwikkelde een multimediacampagne die uitgerold wordt op televisie, OLV, social en outdoor.
Credits
Opdrachtgever: Unilever Benelux | Merk: Knorr | Verantwoordelijk bij klant: Robbert de Vreede, Ignasi Argente, Vivian Hordijk | Bureau: Alfred International | Creative: Jan-Willem Smits | Account: Sanne Tolsma, Irene Spronk | Strategy: Paul van Kuilenburg | Agency Producer: Vittoria Robijns | Production company: Smile | In-house editor: Marco Kruk (Alfred productions) | Director: Colin Huijser | Lighting cameraman/D.O.P: Christiaan van Leeuwen | Editing: Fatih Tura | Music: Pete Philly | Soundstudio: Most | Grading: De Grot
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing