The Golden Tigers: 'Houd marketing ook leuk en sexy'

The Golden Tigers: 'Houd marketing ook leuk en sexy'
  • Bureaus
  • 10 sep 2020 @ 10:04
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Marketing

Amsterdam is een marketingbureau rijker: The Golden Tigers. Het bureau onderscheidt zich naar eigen zeggen van andere agencies doordat zij alle marketingprincipes aanbieden: van data-driven marketing tot een brand story.

De twee ervaren marketeers en oprichters Liv Stig en Michiel van Broeckhuysen zijn bekende gezichten in de Nederlandse evenementenbranche. Zij hebben in de afgelopen 10 jaar solo en als duo voor multinationals als ID&T en ALDA de marketing gedaan. Onder andere de festivals Amsterdam Open Air. Tomorrowland en Valhalla Festival in RAI Amsterdam stonden op hun klantenlijst. Nu, met de komst van COVID-19, en het tijdelijk op slot gaan van de evenementenbranche was volgens de oprichters de tijd rijp voor een eigen marketingbureau.

Wat is jullie cutting edge in dienstverlening?

Van Broeckhuysen: ‘Als je via Google zoekt naar ‘marketingbureau’ krijg je op de eerste pagina’s advertising agencies of creative agencies. Of het zijn bureaus die of in creatie of in data zijn gespecialiseerd. Wij hebben kennis en expertise op alle vlakken. Dit is meteen prettig voor de klant, geen lange (of meerdere) vergaderingen, maar direct weten wat alle mogelijkheden zijn en actie kunnen ondernemen. Resumé: Onze cutting edge dienstverlening is het sneller in beeld kunnen brengen van de behoefte van de klant en naar elke mogelijke wens direct kunnen handelen.’

Wat is in jullie optiek de belangrijkste uitdaging voor markteers momenteel?

‘Mensen niet puur als nummers gaan zien. Doordat we vooral nog naar doelgroepen kijken middels cijfers en statistieken denken we alleen nog maar aan de winst en dat kan in sommige gevallen (onbewust) uitmonden in bijvoorbeeld discriminatie. Het is aan ons marketeers om empathisch en ethisch bewust te blijven.’

Wat is volgens jullie belangrijk in marketing?

‘De marketingwereld is volledig data gedreven geworden en dat is natuurlijk een goede vooruitgang, maar vergeet niet om marketing ook leuk en sexy te houden. Marketing draait om het triggeren van gevoelens en emoties. De techniek maakt het makkelijker om te achterhalen wat de juiste tools daarbij zijn. De combinatie creëert loyale klanten.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken