ANWB lanceert nieuwe verjaardagscampagne
- Bureaus
- 16 feb 2021 @ 10:25
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 16 feb 2021 @ 10:25
- Sjaak Hoogkamer
De ANWB en full-service agency gracious hebben een vernieuwde verjaardagscampagne gemaakt. Niet alleen was de oorspronkelijke verjaardagscampagne verouderd, maar wilde ANWB ook een andere insteek.
gracious maakte al eerder soortgelijke campagnes zoals de verjaardagscampagne en jubileumcampagne voor bol.com, een interactieve campagne voor Karwei en een reactivatie campagne voor Hunkemöller. Suraj Sanchit (Creative Director bij gracious): 'We hebben veel lof gekregen over hoe we onze campagnes nu en in het verleden hebben aangepakt. Met de verjaardagscampagne voor ANWB wilden we onszelf overtreffen en de ANWB-leden een onvergetelijke ervaring geven in hun mailbox.’
Chantal van Eijck-Bonefaas (ANWB E-mailteam) was al bekend met de bol.com campagnes. ‘Toevallig hadden we het, een paar dagen voordat gracious bij ons langskwam, over deze campagnes. Toen gracious kwam en vertelde dat zij achter deze campagnes zaten werden we direct enthousiast om te kijken of we samen iets moois zouden kunnen maken’.
Volgens van Eijck-Bonefaas ligt er een schat aan content verborgen in de contactmomenten met de leden van ANWB. 'Wij wilden de potentie van deze contactmomenten beter gaan benutten dan dat we op dat moment deden. Hiermee bedoel ik niet commercieel, maar meer vanuit het creëren van loyaliteit en engagement bij onze leden. Zij moeten over een aantal jaar kunnen zeggen: waar is die te gekke campagne van een aantal jaar geleden gebleven?’
In tegenstelling tot de oorspronkelijke campagne moest de nadruk in de nieuwe verjaardagscampagne liggen op het gevoel en de emotie.
'Deze campagne moest vooral ontzettend persoonlijk en oprecht zijn’, geeft van Eijck-Bonefaas aan. 'En dat is meer dan gelukt, dit is letterlijk een surpriseparty geworden. Ontvangers worden vanaf het begin tot aan het eind meegenomen in hun verjaardagsfeest'.
'Eigenlijk zijn alle elementen die bij een verjaardag horen aanwezig' vult Sanchit aan. Het begint allemaal bij de surpriseparty. De mail opent in het donker en de ontvanger moet zelf het lichtknopje aan klikken, waarna hij of zij vervolgens wordt verrast met confettikanonnen in een gepersonaliseerde huiskamer. Uit het raam is een herkenbaar beeld te zien van de stad of omgeving en er speelt een verjaardagslied af, geselecteerd op basis van het geboorte decennium. Volgens Sanchit is er ook aan fallbacks gedacht. 'Ook de oudere e-mailclients of e-mailclients die de nieuwste technieken nog niet ondersteunen hebben een alternatief ontvangen'. De mail wordt afgesloten met een incentive. Ontvangers krijgen namelijk een cadeau die ze kunnen verzilveren in de meest dichtstbijzijnde winkel of via de webshop.
De mail krijgt een vervolg, aldus Van Eijck-Bonefaas. 'We gaan een mini flow creëren waarin ontvangers een e-mail krijgen waarin de grote opruiming van het feest in gang wordt gezet en waarin de ontvangers een herinnering krijgen om hun cadeautje te verzilveren in de (online)winkel'.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing