Skoda zet 'zaterdagfamilie' centraal in nieuwe campagne

Skoda zet 'zaterdagfamilie' centraal in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 7 mei 2021 @ 14:39
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Met de introductie van 'de zaterdagfamilies' wil automerk Skoda 'een stap dichterbij’ de Nederlander komen. De campagne is een ode aan families die iedere zaterdag -met de auto- eropuit gaan.

Het betreft het vervolg op de langer lopende Zaterdag-campagne (sinds 2016) van Skoda en verantwoordelijk bureau Selmore. De productie is ditmaal in handen van Halal.

Niels Westra, creatief partner van Selmore, zegt: 'In het weekend brengen we niet alleen tijd door met ons gezin, maar ook met het voetbalteam, wielervrienden of hobbyclub. En daar voel je je vaak net zo verbonden mee als met je echte familie. Zodoende ontstond bij ons het idee rondom de Zaterdagfamilies.'

Joost de Kanter, marketing manager van Skoda, zegt: 'Met deze nieuwe campagne willen we de zaterdag een nog grotere rol geven in alles wat we doen. Niet alleen op onze eigen platforms, maar ook bij onze dealers.’

Verbinding

In de campagne zien we 'echte zaterdagfamilies' en hun Skoda-auto: van een veteranen-voetbalteam tot een Groningse fanfareband. De campagne is een ode aan deze hechte families die elke zaterdag weer op elkaar en op Skoda rekenen, want de auto speelt een verbindende rol in hun ontmoetingen, aldus Skoda.

De campagne wordt uitgerold op televisie en in online video. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken