Being There maakt 'moedige' merkcampagne Arla

Being There maakt 'moedige' merkcampagne Arla
  • Bureaus
  • 15 jul 2021 @ 08:41
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Om de individuele Arla merken in Duitsland sterker met elkaar te verbinden, zet Arla in op een overkoepelende merkcampagne: ‘Mach den Schritt’ ofwel zet die stap, durf. Being There tekende voor de creatieve uitwerking.

‘Zet die stap’ wordt de aanmoediging waarmee Arla in Duitsland campagne gaat voeren.

Elise Bijkerk, senior Marketing director Arla Foods, licht toe: ‘Het is een aansporing om datgene te doen waar je misschien tegenop ziet, maar waarvan je weet dat het achteraf een goed gevoel geeft. Het verwoordt de Scandinavische mentaliteit die in Duitsland zo gewaardeerd wordt. Arla levert je de juiste basis om je goed te voelen zodat je die stap kunt zetten.’

De verschillende Arla subbrands in Duitsland (zoals bijvoorbeeld Arla Skyr, Arla Kærgården en Arla Bio) gaan in de nabije toekomst met dezelfde herkenbare aanmoediging aan de slag volgens Bijkerk. ‘Zo werken we samen met Being There aan een consistente merkbelofte en een opvallend verhaal in een traditioneel zuivellandschap. Gezond en lekker eten, én je uitdagingen aangaan…de manier om je sterker te voelen.’

Bart Heijboer, Creative Director bij Being There: ‘In de nieuwe merkfilm, die duidelijk verwijst naar de Scandinavische roots, zien we om wat voor soort moed dat gaat. Voor het eerst van de hoge skischans bijvoorbeeld. Of op latere leeftijd iets moeilijks leren als surfen in de Baltische zee. Maar ook mentale moed draagt bij aan je sterk voelen. Een jongen die op het schoolplein besluit op een mooi meisje af te stappen, is daarvan een voorbeeld.’

 

 

Credits:

 

Klant:                            Arla

Verantwoordelijk bij klant:     Elise Bijkerk, Annika Albrecht

Strategie & concept:              Being There

Creative Directors:         Bart Heijboer, Pieter Scheltema

Account team:        Christel Veld, Mariska Fransen, Olivier Koning

Productie:                      Tag Collective Arts, Hobby Film

Regisseur:                      Johan Perjus (Hobby Film)

Online/grading:              Tag Collective Arts

Offline:                   Hobby Film & Jelmar Hoekstra

Audio/Muziek:         Tag Collective Arts, Amp.Amsterdam
 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken