Bertolli kiest DDB Unlimited
- Bureaus
- 7 jul 2021 @ 10:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Nieuwe klant
- 7 jul 2021 @ 10:27
- Sjaak Hoogkamer
DDB Unlimited gaat werken voor Bertolli. Enrico-Glasbest, eigenaar van het bekende Italiaanse foodmerk, heeft het account na een strategische en creatieve pitch ondergebracht bij het bureau.
DDB Unlimited zal een nieuwe campagne lanceren waarmee verder gebouwd wordt aan de traditionele Italiaanse roots en waarbinnen productinnovaties geïntroduceerd zullen worden.
Dick van der Lecq, ceo DDB Unlimited: ‘Bertolli is een iconisch merk, opgericht in Lucca in 1865, dat veel authentieker is dan men soms denkt. Daar gaan we met de nieuwe campagne verandering in brengen.’
Begin dit jaar nam het Nederlandse Enrico-Glasbest het Bertolli portfolio over van Unilever. Aleks Fiege, directeur Marketing & NPD over de keuze voor DDB Unlimited en de toekomst plannen van het merk: ‘We hebben grote ambities met Bertolli en DDB Unlimited heeft ons overtuigd met een ambitieus, strategisch en creatief sterk voorstel. We kijken uit naar de samenwerking en het resultaat waarmee we weer naar de Italiaanse roots van het merk gaan.’
Het is de bedoeling dat de eerste nieuwe campagne-uitingen in het 4e kwartaal van dit jaar zullen verschijnen. De olijfolie en margarines vallen buiten de scope van deze campagne.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing