Oxfam Novib lanceert campagne over genderongelijkheid
- Bureaus
- 8 mrt 2023 @ 08:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 mrt 2023 @ 08:55
- Michiel van Zaane
In de week van internationale vrouwendag op 8 maart lanceert Oxfam Novib haar nieuwe campagne gericht op genderongelijkheid in onze samenleving. De campagne is ontwikkeld met creatief strategisch bureau Dawn en illustrator Xaviera Altena. Oxfam Novib wil hiermee laten zien wat genderongelijkheid betekent voor iedereen die zich niet als man identificeert.
Oxfam Novib zet zich al lange tijd in voor gelijkheid. Met deze campagne wil Oxfam Novib laten zien dat ongelijkheid geen landsgrenzen kent. Van onderbetaling tot onveiligheid op straat of zelfs thuis, een realiteit die voor velen nog steeds dagelijkse realiteit is.
‘De strijd voor gelijkheid is er een die dagelijks door vrouwen en iedereen die zich niet als man identificeert wordt gevoerd in Nederland. Van de hoeveelheid vrouwen in het kabinet tot de pay gap. Een strijd die ook Dawn dichtbij het hart ligt. Vanuit die gedachte vragen we met sprekende illustratie en krachtige copy aandacht voor deze strijd, waar Oxfam Novib zich wereldwijd voor inzet. Zo positioneren we het merk Oxfam Novib midden in de strijd voor gelijkheid en dus midden in de samenleving.’ Aldus Tessa Dekeukeleire, strateeg bij Dawn.
Lilian Alibux, Directeur Engagement Oxfam Novib, vindt het tijd voor een nieuwe realiteit. ‘Vrouwen krijgen wereldwijd te maken met onderdrukking, intimidatie en oneerlijke behandeling. In Nederland heeft 1 op de 3 vrouwen te maken met seksueel geweld, dat zijn bizarre cijfers. We weten uit onderzoek dat bedrijven beter presteren met meer vrouwen in de top en nóg beter bij multi-culturele diversiteit. En samenlevingen waarin iedereen gelijk is, zijn veiliger. Maar desondanks, doen we te weinig om dat te bereiken. Vooroordelen zijn helaas sterker dan onze ratio. Het is daarom noodzaak dat we van gendergelijkheid de normaalste zaak van de wereld te maken.’
De campagne is tot het einde van maart 2023 te zien op televisie, digital out of home en online en is een vervolg op de Davos-campagne eerder dit jaar die zich richtte op de sociaal-economische ongelijkheid.
Credits
Opdrachtgever: Oxfam Novib
Bureau: Dawn. A Springbok Agency
Productie: Dawn en Xaviera Altena
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management