Swapfiets lanceert internationale merkcampagne

  • Bureaus
  • 22 mrt 2023 @ 13:02
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Swapfiets is met de tagline ‘Own the City, Not the Bike’ een internationale campagne begonnen in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. Het merk, dat fietsabonnementen aanbiedt, streeft naar meer leefbare Europese steden.

Swapfiets is een fietsabonnement voor een vast bedrag per maand. Het bedrijf biedt ‘bicycle as a service’ met een circulair businessmodel en wil in 2025 klimaatneutraal zijn. De scale-up groeide uit tot inmiddels meer dan 270.000 leden in 9 landen. Met de tagline 'Own the City, Not the Bike' laat Swapfiets zien dat het veranderen van gewoonten voor een betere toekomst eenvoudig kan zijn. De campagne viert de vrije geest van fietsen in de stad, het omzeilen van verkeer en het omarmen van wat de stad te bieden heeft. In Nederland is het gebruik van de fiets al standaard, maar in grote steden als Berlijn, Londen en Parijs is dat nog nieuw. De film laat ook de Swapfiets service zien, onderdeel is van het membership, wat fietsen makkelijk en zorgeloos maakt. Ook komen de duurzaamheidsambities aan bod door te laten zien hoe de fietsen worden hergebruikt.

De campagne is samen ontwikkeld met co.lab.

Credits:

Swapfiets: Natalie Diekman, CMO/CCO
Amanda Gandolpho, Brand Director
Richard Burger, Founder
Brittney Malpeli, Creative Lead
Hanna Kamphuis, Brand Manager
Clémence Spielberger, Brand Manager
Susan Dalstra, Copywriter





Co.lab: Jessica Kersten, Creative Director
Sandrine Le Goff, Creative Director
Barbara Ryan, Art Director

Film Production: Production Company, Better Call Sol
Rogier Sol, executive producer
Jolien Snyers, director
Jasper de Kloet, cinematographer
Sophie Hendriks, producer, Better Call Sol
Nick Hendriks, producer, Better Call Sol
Lars Inhulsen, Focus Puller
Jelle van der Weiden, grip
Bauke Boneschansker, 1st AD
Teun Pulles, Gaffer
Estefania ter Heerdt, Visagie & Hair
Jorinde Baks, Art Director & Styling
Jill, Art Director & Styling
Daria Stetsenko,Production Assistant
David Vis, Production Assistant
Tommy Kuyper,Production Assistant
Querine Ottens, Chaperonne
Nanja, Catering
















Muziek: Jorrit Kleijman

Voice Over Roziena Salihu (English)
Charlotte Gabris (French)

Editing: Jorien Voogt, editor

Geluid: KlevR sound design

Coloring: Ruben Labree

VFX: Studio Whoohoo

Fotografie: Casper van Rooij
Sebastiaan van Rooij

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken