Yakult, NL Schoon en Milieu Centraal kiezen voor Roorda

Yakult, NL Schoon en Milieu Centraal kiezen voor Roorda
  • Bureaus
  • 19 jun 2023 @ 08:16
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieNieuwe klant

Roorda Reclamebureau verwelkomt drie nieuwe klanten en verbreedt hiermee haar klantportfolio. De adverteerders kiezen voor Roorda’s wetenschappelijke (evidence based) aanpak en samenwerking met 'Tabula rasa' waarin gedragsbeïnvloeding centraal staat, reageert de directie.

Joeri Jansen (partner en creatief directeur Roorda Reclamebureau): 'Uiteraard zijn wij supertrots dat deze opdrachtgevers voor ons hebben gekozen. De kennis en ervaring die we hebben opgedaan bij het ontwikkelen van maatschappelijk campagnes als NIX18, Mono en BOB zetten we graag in voor een bredere groep adverteerders. De ambitie voor dit jaar is om ons portfolio te verbreden. Voorwaarde hierbij is dat positieve impact centraal staat. Onze eerste campagne voor Nederland Schoon met Freek Vonk in de hoofdrol is deze week live gegaan. Samen met Milieu Centraal en ons wetenschappelijk bureau Tabula Rasa moedigen we consumenten aan om zelf hun huis te verduurzamen. En ook Yakult Nederland is een schitterend merk met een mooie heritage waarin wetenschappelijke inzichten, onderzoek en kennis over voeding en darmflora bijdragen aan een gezonde leefstijl. Daarnaast hebben we tijdens de kennismaking en pitch ontdekt dat deze opdrachtgevers ook nogeens bijzonder leuke mensen zijn om mee samen te werken. Het belooft dus een leuke, drukke zomer te worden bij Roorda.'
(PvWK)

Over Yakult Nederland
'Yakult is een gefermenteerde zuiveldrank die maar liefst 20 miljard L. casei Shirota bacteriën per flesje bevat en te herkennen is aan het opvallende kleine flesje. In 1935 werd Yakult voor het eerst in Japan geproduceerd en in 1994 kwam het kleine flesje in Nederland op de markt. Yalkult Nederland heeft een rijke reclamehistorie met bekende campagnes als ‘Begin je dag goed met een kleintje Yakult’. Yakult was hiervoor klant bij XXS (Creatures Amsterdam).'

(bron: Yakult en Roorda)

Over Milieu Centraal
'Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal is dé onafhankelijke, praktische gids voor consumenten die op zoek zijn naar duurzame tips, adviezen en inzichten. Met als doel duurzame keuzes zo makkelijk mogelijk maken. Milieu Centraal is niet gebonden aan commerciële belangen of politieke opvattingen en gaat zelfstandig te werk vanuit een eigen kennisbasis. Milieu Centraal haalt de ruis uit de discussies door fabels te ontzenuwen en feiten te scheiden van meningen. Consumenten kunnen er zo op vertrouwen dat alle informatie goed is onderzocht door deskundige onderzoekers.'

(bron: MC)

Over Nederland Schoon
'Nederland Schoon heeft als missie Nederland 100% zwerfafvalvrij te maken. Hierbij werken zij samen met gemeenten, inwoners, scholen, ngo’s en het bedrijfsleven. Ze delen kennis over zwerfafvalaanpakken en interventies en organiseren acties als de Landelijke Opschoondag.'

(bron: NL Schoon)
 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken