Footy schudt slapende voetballers wakker in digital first-campagne

Footy schudt slapende voetballers wakker in digital first-campagne
  • Bureaus
  • 31 aug 2023 @ 15:23
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Voetbalcompetitie Footy heeft in samenwerking met 180 Amsterdam een digital-first merkcampagne ontwikkeld, gericht op stadse professionals en studenten die hun passie voor voetbal willen herontdekken. De campagne benadrukt hoe Footy een flexibele manier van voetbal aanbiedt voor alle voetballiefhebbers, ondanks hun drukke leven.

Footy is een voetbalvariant die in 2010 startte met 7tegen7 voetbalcompetities in Amsterdam. Inmiddels spelen meer dan 450 teams verspreid door Nederland elke week in één van de competities. In de vijf campagnefilms ontmoeten we vijf kenmerkende voetbalspelers, ook wel ‘Footy legends’ genoemd. Elke speler heeft een eigen typerende bijnaam, en daarmee demonstreren de personages op humoristische wijze kenmerkende trekjes van verschillende soorten voetbalspelers. Zoals bijvoorbeeld Stijn aka ‘Solović’, die denkt dat je met solo’s ook punten kan scoren. Of Marco, bekend als “Mister Derde helft”, die misschien niet schittert op het veld maar wel een hele meneer is in die kantine.

Een belangrijk aspect van het Footy-merk is het plezier tijdens en na de wedstrijden. In een voetbalgerelateerde designstijl wordt de beleving van het spel vormgegeven in de campagnefilms. De campagne richt zich op deze manier ook op stadsprofessionals en studenten die van voetbal houden, maar zijn gestopt vanwege hun drukke agenda.  Zo symboliseren de vijf kenmerkende types het idee dat iedereen een Footy legend kan zijn.

Mart Nijland, oprichter van Footy: ‘Met deze campagne willen we laten zien hoe we met voetbal mensen weer met elkaar in contact kunnen brengen, zodat ze hun passie samen kunnen herontdekken en het plezier van het spel ervaren zonder de last van verplichtingen. Met deze vernieuwende speelwijze willen we een positieve impact hebben op het veld en het toegankelijk maken voor iedereen.’

Niels Bredemeijer en Rienk de Vries, Creative Directors bij 180 Amsterdam: ‘Met deze humoristische campagne willen we de voetbalcultuur omarmen en tegelijkertijd de speelsheid en laagdrempeligheid van Footy uitstralen. Deze campagne illustreert mooi hoe dit  'nieuwe soort voetbal' mensen aanmoedigt om hun oude hobby terug op te pakken, zonder al te veel gedoe.’

De merkcampagne is bedacht door 180 Amsterdam in samenwerking met DDB Amsterdam. De campagne bestaat uit OLV's en digitale content.

De video's met de Footy Legens zijn onder andere op Instagram te vinden. Hier staat Marco en hier is Pim te vinden.

Credits:
Opdrachtgever: Footy
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Mart Nijland
Bureau(s): 180 Amsterdam, in samenwerking met DDB Amsterdam
Productie: 180Made

 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken