Deelnemende bureaus aan Adnight 2023 bekend

Deelnemende bureaus aan Adnight 2023 bekend
  • Bureaus
  • 13 sep 2023 @ 14:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementDoelgroepenCreatie

Met exact een maand te gaan zijn de voorbereidingen voor Adnight 2023 in volle gang. Op vrijdag 13 oktober 2023 openen Amsterdamse bureaus voor de 6e keer hun deuren om zich te presenteren aan marketeers, vakgenoten en talent. Vandaag maakt de organisatie de line-up bekend.

Met ruim 40 deelnemende bureaus belooft het ook dit jaar weer een vol programma te worden, stellen de initiatoren.

Nieuwe namen en 'oudgedienden'
De line-up van Adnight 2023 is gevarieerd met een hoop bekende namen, maar ook opkomende agencies. 'We zoeken elk jaar naar een interessante balans tussen de oudgedienden en de uitdagers', aldus mede-oprichter en programmeur Denise Willigers. ”Het is fantastisch dat we ieder jaar de steun krijgen van gevestigde bureaus als TBWA\Neboko, Media.Monks, Dentsu Creative, Wieden+Kennedy, Dode d’Azur en WPP - als collectief). En fijn dat we bureaus na afwezigheid dit jaar weer mogen verwelkomen, zoals Massive Music en Springbok dat voorheen deelnam als Dawn.'

Tegelijkertijd borrelt het altijd in de Amsterdamse reclamewereld. En ook dit jaar zijn er een hoop nieuwe namen te ontdekken waarmee het brede publiek mee kan kennismaken. Denk aan bureaus als influencer agency New Kith, motion design agency One Size Studio of het geintegreerde media- en reclamebureau Mediaplus & Serviceplan die dit jaar voor het eerst mee doen. Ace (o.a. Herc. the agency, Glasnost, Blauw Gras) zet zichzelf dit jaar op de kaart vanuit hun gloednieuwe hub in de Houthavens.

De volledige lijst met deelnemende bureaus:

&media group, A bigger circle, Accenture Song, Alfred, AnalogFolk, Boomerang, Ace, Code d’Azur, Dentsu Creative Amsterdam, Dept, Design Bridge, GroupM, Indie, iO, Kantar, L’Agency, Massive Music, MediaMonks, New Kith, Ogilvy Social Lab, On a Daily Basis, One Size Studio Amsterdam, Postoffice, Publicis Groupe, Scoville, Skinn Branding Agency, Springbok, SteamTalmark, Storyboard, SuperHeroes, TBWA\Neboko, Team5PM, The Serviceplan Group, uni_verse Studio, Unmuted, Vice, We Are Era, Wenneker, Wieden+Kennedy en Wunderman Thompson.

Talentprogramma Way In
Ook het talentprogramma van Adnight, met als doel de drempel naar de reclame-industrie te verlagen, krijgt een vervolg. Het programma wordt door de doelgroep zelf samengesteld tijdens een serie brainstormsessies in samenwerking met talent development agency Phatcamp. Phatcamp draait jaarlijks meerdere Maatschappelijke Diensttijd Trajecten waarin jongeren tussen de zestien en 30 jaar gestimuleerd worden om zichzelf vrijwillig in te zetten voor een maatschappelijk doel. Deze groep stort zich op het samenstellen van het programma. Het doel is om een beter beeld te krijgen van de industrie om met de juiste bagage het avondprogramma in te stappen. Way In wordt gesteund door Via en talent wordt aangehaakt met behulp van JongeHonden, Ra*w en PlusPlusOne.

Adnight vindt plaats op vrijdag 13 oktober 2023. Bureaus zijn geopend van 18:00 uur tot 23:00. Daarna is een traditioneel samenkomen in Paradiso van 23:00 tot 04:00. Deelnemende bureaus zijn te bekijken op www.ADNIGHT.nl. Het programma met door de bureaus georganiseerde activiteiten wordt in de loop van de komende weken bekendgemaakt.
(PvWK, foto: Rachel Ecclestone tijdens editie '22)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken