AA Drink maakt entree op TikTok

AA Drink maakt entree op TikTok
  • Bureaus
  • 22 mei 2024 @ 12:26
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

AA Drink slaat de handen ineen met creatief contentbureau C2B, dat aan de slag gaat met het gloednieuwe TikTokkanaal van het sportdrankmerk.

Het merk wil naar eigen zeggen ‘moderniseren en haar doelgroep - sporters tussen de 18 en 40 - uit hun comfort zone doen stappen en écht in beweging brengen.’ 

Max Pijnappel, Brand Manager AA Drink: ‘In de vroege jaren tachtig verscheen AA Drink als allereerste sportdrank op de Nederlandse markt. Sindsdien is het merk van United Soft Drinks niet meer weg te denken uit de kantines en schappen. De stap voor AA Drink is nu daar, om ook online uit te breiden met een TikTok-kanaal, om het merk op een vernieuwende manier te binden aan Gen Z en millennials.’

C2B zal het nieuwe account het hele jaar door vullen met campagnecontent die inspeelt op onder meer hardlopen, wielrennen, fitness & lifestyle-sporten. Ook zal er ingespeeld worden op grote events binnen deze sportdomeinen.

De Run van je Leven

Het jaar is direct op bijzondere wijze afgetrapt met de campagne ‘De Run van je Leven’. Hier maakten fanatiekelingen kans op felbegeerde startbewijzen voor de uitverkochte Rotterdam Marathon. De twee gelukkige winnaars lieten zich de drie maanden in aanloop naar de marathon op 14 april jl. op de voet volgen via het nieuwe TikTok-account.

Pijnappel: ‘Met AA Drink zijn we altijd op zoek naar nieuwe manieren om sporters uit hun comfortzone te trekken. Met de combinatie van TikTok en de kennis  & creativiteit van C2B hebben we een mooie aanvulling op onze huidige marketing mix, om ook met short form video’s sporters met opvallende content in beweging te krijgen. Na een eerste pilot in H2 2023 en de TikTok-campagne ‘de Run van je leven’ is de basis gelegd om een mooie sportcommunity uit te bouwen.’

‘TikTok is een belangrijk kanaal voor food brands waar we veel successen mee hebben, en AA Drink is een prachtig merk waar ik veel (sport)herinneringen aan heb. Ik vind het daarom mooidat deze werelden bij elkaar komen. De eerste resultaten zijn veelbelovend en er staat nog veel moois aan te komen,’ aldus Tim Meuleman, director C2B.

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken